ardeum.pl

Internet Komputery Marketing

Wszystko, co warto wiedzieć o zjawisku, jakim jest reklama w social mediach
Marketing

Wszystko, co warto wiedzieć o zjawisku, jakim jest reklama w social mediach

Rozwój marki, większa rozpoznawalność, a co za tym idzie sprzedaż, zwykle jest możliwa dzięki dobrze zaprojektowanej reklamie. W ostatnich latach dużo dzieje się w tym obszarze, między innymi popularna stała się reklama w social mediach. Czy jest rzeczywiście skuteczna? Poniżej garść podpowiedzi i wskazówek dla osób, które są zainteresowane tym tematem.

Czym jest reklama w social mediach?

Na początek warto wyjaśnić to, czym są same social media. To platformy, takie jak na przykład Facebook czy Instagram, które są prowadzone przez osoby dzielące się tam zdjęciami oraz opisami. Powstały one po to, by ludzie mogli się poznawać i utrzymywać ze sobą kontakt. Teraz to tak naprawdę jeden ze sposobów autoprezentacji w internecie. Na Instagramie pokazuje się swoje życie. To doskonale można wykorzystać w celach reklamowych. W jaki sposób? Jeżeli ma się duże grono odbiorców, dla których jest się kimś ważnym i interesującym, w sieci można występować w roli eksperta albo influencera. To właśnie influencerzy są angażowani do różnego rodzaju reklam w social mediach. Działa to w ten sposób, że gdy pokazuje się rzeczy, z których korzysta się na co dzień, niejako inspiruje się innych i zachęca do zakupu. Marki, które chcą się promować w social mediach, mogą nawiązać współpracę z twórcami. To mogą być współprace płatne. Wtedy na przykład za reklamę na swoim profilu na Instagramie twórca otrzymuje konkretne finansowe wynagrodzenie. Inny model to reklama oparta o barter. W tym przypadku w ramach wynagrodzenia osoba prowadząca kanały w social mediach otrzymuje konkretną rzecz o pewnej wartości.

Czy reklama w social mediach jest skuteczna?

Kampanie reklamowe w social mediach mają tak naprawdę różne cele. Pierwszym z nich może być budowanie rozpoznawalności marki. Wtedy istotne jest to, aby przekaz reklamowy dotarł do jak największego grona odbiorców, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani jakimiś produktami lub usługami. Budowanie rozpoznawalności czy świadomości marki jest istotne wtedy, gdy dopiero wchodzi ona na rynek. Często pojawiają się w takich momentach w sieci podobne kampanie u wielu różnych osób, które mają na celu wzbudzenie zainteresowania. To tak zwane teasery. Innym celem kampanii w social mediach może być zwiększenie sprzedaży. Wtedy chodzi po prostu o to, aby jakiś produkt czy usługa była kupowana przez większą liczbę osób. W ramach współpracy z osobami tworzącymi w social mediach można wtedy zaproponować na przykład linki afiliacyjne. Będą one prowadziły do strony, na której można kupić produkty lub usługę.