ardeum.pl

Internet Komputery Marketing

Ile kosztuje reklama w radiu?
Marketing

Ile kosztuje reklama w radiu?

Podstawą dobrze prosperującej firmy poza wysoką jakością produktów, jest odpowiednia reklama tychże produktów. Współcześnie niewątpliwie najpopularniejszym rozwiązaniem jest zamieszczenie reklamy w internecie, ale tradycyjne media, czyli telewizja i radio powinny być wzięte pod uwagę.

Gdzie umieścić reklamę

Złym pomysłem byłoby jednak korzystanie tylko z jednego miejsca na umieszczenie informacji o sprzedawanym produkcie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by korzystać naraz ze wszystkich trzech, a nawet jest to zalecane rozwiązanie. Reklamowanie produktów zarówno w internecie, telewizji, jak i radiu pozwoli na dotarcie do dużo większej liczby potencjalnych klientów, niezależnie od stopnia zaangażowania w przypadku wyboru zaledwie jednego media. Nie jest to wymóg, by do klienta dotrzeć, ale rozwiązanie, które z pewnością warto rozważyć.

Z jakich mediów korzystać

Miejsc, w których reklamę można umieścić, jest pod dostatkiem. Dobrze sprawdzi się w tym przypadku tak telewizja, jak radio, internet, bilbordy czy prasa, choć niektóre zrobią to lepiej. Obecnie reklamowanie się w gazetach nie jest najlepszym pomysłem jeśli chodzi o sprzedaż skierowaną do osób młodych. Współcześnie zwyczajnie niewiele osób korzysta już z gazet. Sprawdzą się one jednak jeśli grupą docelową są osoby starsze. Podobnie prezentuje się sprawa w odwrotnej sytuacji. Reklama pokazująca produkt przeznaczony dla osób starszych nie powinna być umieszczana w internecie. Takie osoby często nie potrafią z niego korzystać, więc nie dowiedzą się nigdy o sprzedawanym produkcie.

Dość uniwersalnym środkiem przekazu jest radio. Jest wszędzie i prawie każdy jadąc samochodem, słucha go. W dodatku, w odróżnieniu od sytuacji jak ma miejsce podczas oglądania telewizji, słuchacze nie narzekają bardzo na reklamy, nie przeszkadzają im do tego stopnia, co w przypadku innych mediów. Wynika to z mniejszej ilości tychże reklam. Doskonale sprawdzi się jako dodatkowy środek przekazu, który wspiera reklamowanie produktu czy usługi. Wszystkie te cechy sprawiają, że reklama w radiu jest często wybierana przez przedsiębiorców.

Przed wyborem tego środku przekazu większość osób zadaje sobie pytanie: ile kosztuje reklama w radiu? Wpływ ma na to wiele czynników. W zależności od wybranej stacji, czasu, w którym reklama będzie odtwarzana, długości koszt będzie się zmieniał. Dla przykładu reklama w RMF FM w tygodniowych godzinach szczytów może osiągnąć nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Co innego jeśli reklama ma być odtworzona w regionalnej stacji. Wtedy koszt zmniejsza się do kilku tysięcy złotych.