Kiedy kilkanaście lat temu powstawały pierwsze blogi w sieci, nikt nie spodziewał się, jak bardzo się rozwiną i stanął istotnym elementem kultury. Minęło sporo czasu, blogi zmieniły się, stały się dużo bardziej atrakcyjne, przydatne i wciągające. Dzisiaj to często strony prowadzone nie tylko przez prywatne osoby, ale również firmowe blogi, które są bardzo ważnym elementem budowania marki. Jak zalozyc blog? Na jakie koszty się nastawić? A może jest to zupełnie darmowe? Poniżej garść podpowiedzi i wskazówek dla osób zainteresowanych tym tematem.
Jak założyć blog?
Blog to nic innego, jak prywatna strona internetowa, na której zamieszczamy własne wpisy dotyczące różnych tematów. Można założyć je samodzielnie, na przykład na tak zwanym wordpressie, korzystając z różnych szablonów. Szablony dotyczącego, jak blog będzie się prezentował wizualnie. Jednym słowem chodzi tutaj o układ strony, która może być bardziej lub mniej przejrzysta i zachęcająca do pozostania na niej dłużej. Ze względu na to, że obecnie jest trend na monetyzowanie bloga, a zatem zarabianie na nim, warto zadbać o to, by prezentował się on jak najlepiej. Wtedy rzeczywiście tak zwani unikalni użytkownicy będą pojawiać się na blogu, spędzać na nim dużo czasu i polecać go w sieci. Można powierzyć stworzenie bloga specjalistom, którzy dobrze się na tym znają. Nie jest to złe posunięcie, chociaż łączy się z pewnymi wydatkami. Wtedy jednak ma się pewność, że blok od razu wygląda tak, jak byśmy tego chcieli. Ze względu na to, że w sieci jest mnóstwo blogów na wszelkie możliwe tematy, aby przebić się i być popularnym, od razu trzeba startować z wysokiej półki. Inaczej strony nie da się wypromować przez długi czas, a prowadzenie jej będzie trochę jak pisanie do szuflady. Tylko w tym przypadku teksty będą publikowane w sieci.
O czym pisać bloga?
Na jakie tematy można pisać blogi? Tak naprawdę na wszystkie. Bardzo popularne są te dotyczące na przykład podróży, gotowania, rodzicielstwa, kosmetyków, mody. Często mówimy również o blogach lajfstajlowy, co oznacza, że autor dzieli się tam tak naprawdę różnymi tematami i wpisami na szerokie spektrum. Takie miejsca w sieci cieszą się sporą popularnością, szczególnie wtedy, gdy autor pozwoli poznać siebie trochę bardziej. Jednocześnie warto prowadzić wtedy na przykład kanał na Instagramie lub na Facebooku, gdzie dodatkowo informuje się swoich obserwatorów o nowych wpisach. W ten sposób łatwiej dostać się do szerokiego grona odbiorców, co przekłada się właśnie na możliwość zarabiania na reklamach na blogu.