ardeum.pl

Internet Komputery Marketing

porady marketingowe
Marketing

4 porady marketingowe dla małych firm, które nie zrujnują Twojego budżetu

Fakt numer 1 brzmi: strategia marketingowa czy nawet sam marketing jest drogi. Nie da się temu w żaden sposób zaprzeczyć. Ale marketing jest również konieczny. W obecnych czasach, jeśli chcesz rozwijać swój biznes, inwestycja w marketing nie jest tylko jednym z wyjść, ale koniecznością. Powszechnie wiadomo, jak wspaniałe efekty może dać poczta pantoflowa, jednak sama w sobie często już nie wystarcza. Potrzebujesz dotrzeć do większego grona odbiorców, zwłaszcza wśród fali nowych firm, która stale zalewa rynek. Wiemy, jak duże wyzwanie stanowi to dla małej firmy z niewielkim budżetem, dlatego mamy dla Ciebie rozwiązanie. Poznaj 4 wskazówki marketingowe dla małych firm, które nie zrujnują Twojego budżetu, a pomogą w promocji!

1. Zacznij pisać

Content marketing jest w większości darmowy (chyba że zlecisz to zadanie firmie zewnętrznej) i pozwala na pozycjonowanie sklepów internetowych za pomocą słów kluczowych, utrzymywanie aktualności treści witryny i zdobywanie wiedzy. Pokazuje również, że Twoja firma aktywnie działa i dociera do nowych klientów – co zawsze jest plusem. Twój blog powinien być stale i regularnie aktualizowany, a same posty powinny mieć na celu nakłonienie użytkowników do skontaktowania się z Tobą. Twoja strategia marketingowa może również zostać przeniesiona z Twojej witryny na inną. Promuj te, na których docelowi odbiorcy będą czytać Twoją prace. Nie zmieniaj swojego posta w blok reklamowy, ale pamiętaj, że zawsze możesz zawrzeć w poście jeden link do Twojej strony internetowej.

2. Zawsze noś przy sobie wizytówkę

Wizytówki umożliwiają szybką wymianę informacji, a także dodają wiarygodności i profesjonalizmu. Możesz spotkać potencjalnych klientów, dostawców, a nawet pracowników praktycznie wszędzie, więc bądź na to przygotowany. Będziesz zdziwiony, gdy zauważysz, jak często ludzie pytają, czym właściwie się zajmujesz. Około 10% tych ludzi znajdzie się kiedyś w sytuacji, gdy będą potrzebować specjalisty w dziedzinie, którą akurat Ty się zajmujesz – nieważne, czy będą to sklepy Shoper czy influencer marketing. Wizytówki są nie tylko opłacalną taktyką marketingową dla małych firm, ale także świetnym sposobem znajdowania potencjalnych klientów. Upewnij się, że Twoja wizytówka jest spójna graficznie, zawiera Twoje imię i nazwisko, numer telefonu, stronę internetową i profile społecznościowe (jeśli takie posiadasz).

3. Współpracuj z innymi małymi firmami

Współpraca z innymi małymi firmami, oficjalna bądź nieoficjalna, to świetny sposób na poszerzenie swoich kontaktów oraz sieci potencjalnych klientów. Współpracownikiem może być dostawca, ale mogą to być również inne firmy z branż uzupełniających, których grupą docelową jest właśnie Twoja firma. Możesz:

  • Stworzyć programu poleceń, w którym podsyłacie sobie nawzajem klientów i płacicie współpracownikowi 10% za pierwszy zrealizowany dzięki poleceniu projekt.
  • Oferować wspólny pakiet – programista i grafik mogą połączyć siły, by zaoferować zaprojektowanie całkiem nowej witryny.

4. Oferuj prezenty, zniżki i wersje próbne

Jeśli chcesz szybko pozyskać nowych klientów, oferowanie rabatów, prezentów lub bezpłatnych wersji próbnych to świetny sposób na zwiększenie konwersji. To niskie ryzyko, a ogromne benefity – nic do stracenia, a wiele do zyskania. Jeśli wiesz, że Twój produkt lub usługa jest świetnej jakości, nie bój się pokazać jej potencjalnym klientom. Wiele firm wymienia możliwość otrzymania prezentów, zniżek i wersji próbnych na stronie głównej swojej witryny lub w kilku pierwszych e-mailach, aby zatrzymać klienta, zanim zainteresuje go inna firma.