ardeum.pl

Internet Komputery Marketing

Czy usuwanie negatywnych opinii jest potrzebne?
Marketing

Czy usuwanie negatywnych opinii jest potrzebne?

Nikt nie jest idealny. Ta zasada doskonale sprawdza się w ostatnich czasach. Nawet takie osoby, które z pozoru wydają się być powinny kryształowo czyste, takie nie są. Nic więc dziwnego, że w obecnych czasach mamy dostęp do wielu negatywnych komentarzy.

Wizerunek a negatywna opinia

Czasem pojawienie się negatywnej opinii może nam nie przeszkadzać. W szczególności, jeżeli jest ona w jednej sztuce, a do tego nie ma w niej napisanego nic szczegółowego. Czasem jednak negatywne opinie mogą godzić w dobre imię firmy, dlatego też można pomyśleć o tym, aby zlikwidować taką opinię, która może zaszkodzić naszemu wizerunkowi, co też może mieć w przyszłości odzwierciedlenie w zyskach. Tylko zanim postaramy się o coś takiego, musimy zadać sobie jedno bardzo ważne pytanie. Czy usuwanie negatywnych opinii będzie nam się opłacać?

Kto ma rację?

Rozróżniamy dwa rodzaje negatywnych komentarzy – te prawdziwe i te fałszywe. Te drugie są bardzo często efektem działania konkurencji lub klienta, który akurat ma „zły dzień” i na kimś musi wyładować swoją frustrację. Niestety, ale obecnie mamy takie prawa rynku, że w sieci każdy ma prawo napisać co chce. Jeżeli jesteśmy pewni swoich działań i nie mamy sobie nic do zarzucenia, to poprośmy o dowody na swoją winę. Jeżeli dana osoba wysuwa wobec nas oszczerstwa i takich dowodów nie będzie miała, to wtedy możemy poprosić dobrowolnie o usunięcie takiego komentarza. Jeżeli ta mimo to się nie zgodzi, to zawsze możemy walczyć o swoje dobre imię przed administratorem danej strony lub też skierować pozew do sądu.
Czasem jednak warto się zastanowić, czy dany komentarz nie jest prawdziwy. Może ta opinia, że nie jesteśmy dobrym pracodawcą ma rzetelne uzasadnienie. Może faktycznie mamy niewłaściwie podejście do naszych pracowników i zbyt dużo od nich wymagamy? A może faktycznie nasz produkt nie spełnia wymagań? Jest za słaby? Umiejętną sztuką jest przyznanie się do błędu PUBLICZNIE. Nie decydujmy się na usuwanie negatywnych opinii, ale przeprośmy. Wdajmy się w dyskusję, dzięki czemu pokażemy, że nie zostajemy bierni wobec opinii, jakie wobec nas kierują klienci. Zawsze można zaproponować konsumentom jakąś gratyfikację, zwrot produktu, itd. Do wyboru jest wiele opcji, więc na pewno uda nam się dojść do wspólnego porozumienia z daną osobą, która wystawia negatywną opinię. Jeżeli tak będzie, to wtedy można poprosić o ewentualne usunięcie komentarza. Jeżeli sami to zrobimy, to możemy w ten sposób wpłynąć na swój wizerunek, a to zostanie przez klientów źle odebrane.