ardeum.pl

Internet Komputery Marketing

Jak kreować wizerunek firmy w internecie?
Marketing

Jak kreować wizerunek firmy w internecie?

Działająca firma lub dopiero co powstała, która zajmuje się sprzedażą towarów lub usług dąży do tego, by jak najwięcej osób wiedziało o jej istnieniu. Jest to możliwe tylko dzięki zastosowaniu odpowiedniej reklamy. W myśl zasady „reklama dźwignią handlu”, nakłady na nią są zawsze bardzo duże. Przedsiębiorcy i właściciele firm wykupują czasy reklamowe na antenie telewizji lub radia, poprzez agencje reklamowe tworzą promocje, rozdają ulotki i wynajmują bilboardy. Starają się wykreować wizerunek swojej firmy.

Czym jest wizerunek firmy?

Wizerunek firmy to wizytówka, która jest jednocześnie sposobem na zwrócenie uwagi klientów na dane przedsiębiorstwo. Od wizerunku zależy, jak jest postrzegana i jak przyjmowana przez ludzi, którzy mogą być ewentualnymi klientami. Im wizerunek firmy jest cieplejszy i przyjemniejszy, tym więcej ludzi zwraca uwagę na prezentowaną firmę. Dzisiaj internet jest wspaniałym narzędziem, do którego dojście ma prawie każdy. Stworzenie e – wizerunku daje ogromne możliwości, w ten sposób można firmę i jej produkty reklamować na wiele sposobów.

Strona internetowa

Najprostszym sposobem kreowania firmy w internecie jest stworzenie tam internetowej strony. Jest to nie tylko wizytówka ale tak jakby internetowa siedziba. Strona powinna być prowadzona akuratnie i schludnie, natomiast jej cały profil musi być spójny z całą polityką wizerunkową danej firmy. Przed założeniem takiej strony, trzeba zwrócić uwagę na;
– strony konkurencji, przejrzeć je pod kątem wad i zalet,
– określenie, do jakiej grupy strona ma być skierowana,
– potrzeby tej grupy,
– przygotowanie szaty graficznej strony zgodnie z oczekiwaniami odbiorców,
– fakt, by strona bez problemu działała we wszystkich popularnych przeglądarkach internetowych.

Ponadto adres takiej strony powinien być łatwy do zapamiętania, czyli taki, który łatwo wpada w pamięć a wygląd całej strony ma być przyjazny. Nawigacja jej też nie powinna nastręczać trudności. Dostęp do wszystkich zakładek, umieszczonych na stronie, powinien być prosty.
Pamiętać też trzeba, że o taką wizytówkę trzeba dbać i na bieżąco ją aktualizować. Wtedy dla klienta dana firma jest widoczna i rozpoznawalna.

Zaistnienie w portalach społecznościowych

Wizerunek firmy w internecie powinien być wciąż monitorowany, pod kątem sprawdzania jej reputacji w sieci. Poza prowadzeniem strony internetowej, kreowanie wizerunku firmy, odbywa się również w portalach społecznościowych. Dla wielu osób to właśnie te miejsca mogą być pierwszym spotkaniem z daną firmą. Bardzo dobrze jest założyć profile w takich miejscach i prowadzić je na bieżąco i systematycznie.

Dobrze też jest nawiązywać kontakty społecznościowe na portalach. Pracownicy biorący udział w dyskusjach sprawiają, że firma przestaje być anonimowa i przez to też zwraca na siebie uwagę. Dlatego dobrze jest w przedsiębiorstwie wyznaczyć grupę osób, które będą na stałe komunikowały się, pisały komentarze i odpowiadały na pytania, potencjalnych klientów.
Kreując wizerunek firmy, dobrze jest też zadbać o jej kontakty z mediami, poprzez stworzenie internetowego biura prasowego przedsiębiorstwa.