Menu / szukaj

Zarządzanie zespołem sprzedażowym odpowiedzialnym za kontakt telefoniczny z klientami

Jako przedsiębiorca lub mała firma, prawdopodobnie sprawujesz jednocześnie różne funkcje w biurze. Między staraniami nad wykonaniem projektów, odbieraniem telefonów, spotkaniami z klientami, itp.

Zaledwie masz czas by zatrzymać się i pomyśleć. Niemniej jednak, jedną rzeczą, której nie możesz przeoczyć jest znaczenie, jakie ma posiadanie osoby odbierającej Twój telefon.

Ludzie mają krótki czas koncentracji

Jedną z największych przeszkód, na jaką napotykają mniejsze przedsiębiorstwa jest możliwość prawidłowego funkcjonowania przychodzących połączeń telefonicznych.

To wszystko zaczyna się od odbierania telefonu. Możesz poświęcać czas, energię i pieniądze by wprowadzić Twoją firmę na rynek i generować połączenia telefoniczne.

Problem tkwi w tym, że uwaga potencjalnego nabywcy jest chwilowa. Jest to szczególnie prawdziwe na stronie, gdzie Twoja konkurencja jest tylko o kliknięcie od Ciebie.

Musisz zrozumieć, że jeśli potencjalny klient dzwoni i nie ma nikogo, kto mógłby odebrać, zostawia on wiadomość, a wtedy prawdopodobieństwo, że oddzwonisz do niego i uzyskasz projekt jest znikome lub równe zeru.

To konieczność posiadania kogoś do rozmów z nimi przez telefon. Co najmniej potrzebujesz kogoś do przyjmowania wiadomości i zapewnienia potencjalnego nabywcy, że wkrótce ktoś się z nim skontaktuje. Wiadomość poczcie powitalnej od Ciebie nie zastąpi tego.

Co robić?

Wynajęcie dobrego zespołu odpowiadającego na połączenia telefoniczne powinno być częścią Twojego budżetu. Istnieje kilka bardzo dobrych firm, które pracują w szczególności z małymi przedsiębiorstwami i wiedzą jak postępować z specjalistycznymi zapytaniami. Są niedrogie i co najważniejsze, mogą przynieść do firmy dodatkowe pieniądze oprzez skłanianie większej liczny ludzi do podjęcia współpracy.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.