Menu / szukaj

Wyróżnij się działaniami marketingowymi zawartymi w planie marketingowym i strategii marketingowej

Czy chcesz przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów?

Nadszedł czas, abyś zdobył się na bycie innym. W ostatnich latach działy marketingu i przedsiębiorcy spoczywali na laurach. Zamiast wymyślać nowe koncepcje, pomysły, plany marketingowe i strategie marketingowe, zbyt często opierali się na pomysłach kogoś innego, zmieniając tylko kilka rzeczy i nazywając ich własnymi.

Czy chcesz stworzyć marketingowy szum wokół swoich produktów i usług?

Chcesz przekonać ludzi do spojrzenia na to, co oferujesz?

Jeśli odpowiedziałeś pozytywnie na jedno z powyższych pytań, wzywam Cię do bycia innym od wszystkich innych firm na rynku.

Opracowywanie nowych pomysłów, a właściwie spędzanie czasu na burzy mózgów prowadzi do umocnienia przekazu marketingowego Twojej firmy. Przestań patrzeń na to, co robią wszyscy. Zakończ porównywanie Twoich kreatywnych pomysłów z innymi.

Nadszedł czas, aby dowiedzieć się, że przejęcie taktyk i strategii innych firm po prostu nie wystarczy. To wciąż ważne, aby przyglądać się i badać działania konkurencji. Jednak ważniejsze jest, aby słuchać potrzeb potencjalnych i obecnych klientów. Prawdę mówiąc, większość firm przestało słuchać. Kiedy dobre stało się to, że przestaliśmy zwracać uwagę na to, co dzieje się na rynku? Chcemy szybkich efektów, gwałtownej kampanii, łatwego pomysłu. Przestaliśmy wkładać w to wszystko czas potrzeby do bycia efektywnym. Odważenie się na bycie innym nie musi być trudne, często jest tak proste jak powrót do podstaw. Możesz to zrobić w czterech prostych krokach.

W celu rozpoczęcia, rozważ poniższe:

– Zdefiniuj Twoje produkty i/lub usługi

– Zdefiniuj potrzeby, jakie te produkty i/lub usługi spełniają

– Wysłuchaj obecnych klientów i dowiedz się, co im się podoba lub nie podoba w Twoich produktach. Poproś ich o odpowiedź na pytanie jak możesz uczynić je lepszymi. Zapytaj ich, jak dowiedzieli się o Tobie, i co spowodowało, że rozpoczęli współpracę właśnie z Tobą

– Opracuj plan marketingowy na najbliższe 6 miesięcy za pomocą trzech powyższych kroków

Widziałem już zbyt wielu specjalistów od marketingu, którzy wypali się i oddalili się od podstaw marketingowych. Kiedy tak się dzieje, po prostu „łatwiejszym” staje się podążanie za tym, co robią wszyscy. Zrozum, że nie powiedziałem, że łatwiej oznacza skuteczniej.  Widziałem również specjalistów w dziedzinie marketingu, którzy obracali swoje działy marketingu o 180 stopni i ponownie przyjmowali podstawowe zasady, które opuścili.

Zachęcam Was do ponownego przemyślenia kampanii marketingowych, stosowania podstawowych zasad i odważenia się do bycia innym. Myślę, że będziecie zaskoczeni tą różnicą w skuteczności i na nowo będziecie podekscytowani własnymi kampaniami marketingowymi.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.