Menu / szukaj

Efekty wykorzystania zdarzeń sponsorowanych do promowania nowych postów na Facebooku

Zdarzania sponsorowane na Facebooku są dostępne w czterech różnych formach wspierających widoczność takich akcji naszych znajomych bądź profili, jakie śledzimy jak: kliknięcie lubię to, skorzystanie z aplikacji, dodanie nowego postu w profilu bądź check-in.

Czym dokładnie są zdarzenia sponsorowane można dowiedzieć się oglądając poniższe video.

Ostatnio przeprowadziłem eksperyment na jednym z fanpage’y, w którym wykorzystałem kampanię reklamową nakierowaną na promowanie nowych postów. Rezultaty skłaniają do kilku refleksji:

Nie wypromujesz treści, którą tak czy inaczej internauci nie chcieliby czytać. Największą skuteczność notowałem w przypadku artykułów, które i tak cieszyłyby się popularności czytelników. Oznacza to ze nie warto przeznaczać środków na słabe treści. O wiele lepiej promować takie, które uważamy za znakomite. Same bronią się swoją zawartością, a kampania na Facebooku będzie tylko dodatkową formą ich promocji.

Generalnie sam pomysł na promowanie nowego powsu poprzez zdarzenia sponsorowane wśród osób, które już powiązane z naszym profilem jest bardzo korzystny. Dobrze sprawdzają się w pogłębieniu już prowadzonej komunikacji i sprzyjają powstawaniu dyskusji.

Bezpośrednim efektem dotarcia z informacją o nowym poście poprzez zdarzenie sponsorowane był wzrost liczny lubiących artykuł. Pozwala to sądzić ze cześć osób, które później pojawiły się na stronie z Facebooka przybyły tam dzięki rekomendacji swoich znajomych, którym spodobał się artykuł. Im lepszy artykuł tym większy wzrost można było zauważyć.

Wydarzenia sponsorowane nakierowane na umieszczenie nowego postu na naszym profilu to bardzo dobry sposób na dotarcie do osób, które inaczej nigdy nie zauważyłyby naszej treści. Podobnie jak w przypadku polaczenia dobrych wyników w pozycjonowaniu strony w Google z kampanią reklamową w Google Adwords tak samo połączenie treści ukazującej się na tablicy każdego użytkownika, który wcześnie kliknął Lubię to na naszej stronie z informacją umieszczoną w zdarzeniu sponsorowanym, daje o wiele lepsze rezultaty niż gdybyśmy rozpatrywali sumę tych działań osobno. Przy czym warto pamiętać że w przypadku dużych kampanii warte rozważenia jest użycie Facebook Ads w formie grafiki z linkiem do wybranej strony.

Możliwości zastosowania w promocji firmy zdarzeń sponsorowanych opierających się o nowe posty na Facebooku:

  • Promowanie szczególnie ważnych dla firmy wydarzeń
  • Informowanie o nowej, wyjątkowej ofercie
  • Przekazanie informacji o uruchomieniu bądź trwaniu konkursu na naszym fanpage’u
  • Dotarcie ze szczególnie wartościowym artykułem do jak największej liczby naszych fanów
marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.