Menu / szukaj

Wskazówki dotyczące zakładania bloga w ramach tworzenia strategii blogowania i strategii marketingu społecznościowego

Spijający blogową śmietankę, to elita,  która wyruszyła z zadziwiającą prędkością, do której wszyscy chcą się dostać. Większość dostała się na ten „pociąg blogowania”, lecz tylko nielicznie poznali smak sukcesu finansowego, o którym marzyli. Jedni odpadli, podczas gdy inni zdeterminowali szli dalej, zarabiając kilka groszy, lecz ciągle trzymając się trasy, bo lubili, co robili.

Nie ma wątpliwości, że blogi będą dalej obecne, lecz jeśli chcesz się załapać na blogowanie już teraz, musisz być świadomy kilku podstawowych zasad. Niezależnie od tego czy chcesz zacząć prowadzić bloga firmowego czy bloga którego jednym celem będzie zarabianie na reklamach, konieczne jest przygotowanie odpowiedniej strategii blogowania i strategii marketingu społecznościowego, które będą niezbędne aby blog szybko się rozwiał i zdobywał nowych czytelników. Zatem zanim założysz swojego bloga najlepiej jest:

1. Być realistycznym: Tak, jest wielu ludzi, którzy blogują dla zarobków, a nie mają stałej pracy, zarabiając na tym, co im najlepiej wychodzi, pisząc do konkretnych odbiorców. Lecz musisz być realistyczny, gdy zaczynasz pisać i wiedzieć, że nie możesz oczekiwać ogromnego sukcesu, nie w najbliższe kilka lat. Jeśli masz nadzieję zarobić multum pieniędzy już na starcie, jesteś na najlepszej drodze do rozczarowania.

2. Nie kończyć swojej pracy: Dlatego, że blogi zarabiają losowo bądź wcale, zwłaszcza gdy sa nowe, nie jest więc mądrym zakończenie swojej pracy i przesiadywanie w domu przed komputerem, chcąc już zarobić. Zamiast tego, przeznacz nieco czasu każdego dnia na pracę nad swoim blogiem i jego popularyzowanie.

3. Polubić, co się robi: Tylko jeśli naprawdę lubisz blogowanie, będziesz miał możliwość do tego przywyknąć i sprawić, że to wszystko zadziała. Jeśli chcesz tylko zarobić, nie będziesz w stanie utrzymać swojego entuzjazmu bez spoglądania na przypływ pieniędzy, tak jak przewidziałeś. Zatem pisz o czymś, co lubisz, tak byś mógł to robić codziennie przez długi czas.

4. Skup się na niszy: Blogi, które skupiają się na niszy prosperują lepiej niż te, które są na losowe tematy bądź, które sa bardziej personalne z natury. Zatem wybierz niszę, którą lubisz i którą możesz przedstawić w sposób kreatywny, tak, że inni będą zainteresowani czytaniem tego, co masz do powiedzenia.

5. Wiedz, że cierpliwość się opłaca: Jedną rzeczą, o której musisz pamiętać, zakładając bloga jest to, że musisz być cierpliwym, by dostrzec odrobinę sukcesu. Popularyzowanie bloga zajmuje dużo czasu, a nawet gdy tego już dokonałeś, może upłynąć jeszcze trochę, zanim zobaczysz korzyści pieniężne. Musisz się skupić na jakości niż na podstępach, by wypromować bloga, ponieważ to zostanie mu na długo.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.