Menu / szukaj

Wdrożenie zmiany nazwy firmy wśród pracowników

Tak więc zmieniasz nazwę swojej firmy. Stare Rysiek Produkt Sp. z o.o. to nowe Prostex Sp. z o.o. Przemyślałeś już jak będziesz komunikował zmianę nazwy Twoim klientom i dostawcom.

A co z Twoim zaangażowanym zespołem?

Oto sześć kroków, aby zdobyć pracowników:

1. Wprowadź ich w temat z wyprzedzeniem.

Poinformuj załogę zanim dowiedzą się klienci i dostawcy. Wyślij im e-mail z informacją kiedy nazwa stanie się oficjalną i pokieruj ich do nowej, udoskonalonej strony firmowej. Twoi pracownicy podtrzymują nowy płomień zmian, a ich wsparcie pomoże Ci w jej szybkim przeprowadzeniu.

2. Wkup się w ich pamięć.

Sugeruje to posiadanie dokumentów zawierających podstawowe założenia strategii reklamowej w celu ogłoszenia nowej nazwy na specjalnie w tym celu zwołanym spotkaniu.

Dystrybucję PDFów reklamowych w celu zawiadomienia o nowej nazwie i logo. Dostarczanie kubków kawowych i wszystkich innych tego typów rzeczy, tak by faktycznie patrzyli na nową nazwę przez cały czas. (Nie oceniaj zbyt nisko namacalności wartości nowej nazwy).

3. Powiedz to głośno i dumnie.

Obwieszczaj nową nazwę kategorycznie i jednoznacznie. Jeśli cofniesz się w swoich wypowiedziach, dasz tym samym grupie komendę „odejść” od przywiązywania  się do nowej nazwy.

Obwieszczenia powinny iść z góry. Racjonalne uzasadnienie powinno być proste i jasne, a nade wszystko entuzjastyczne.

4. Stara nazwa jest już historią.

Na zewnątrz, używaj zwrotu „Niegdyś Rysiek Produkt Sp. z o.o.” Nie dłużej jednak niż sześć miesięcy. Natomiast wewnątrz, wcale. Zakop ją i nie oglądaj się za siebie.

Gdy raz zaczniesz obronę nowej nazwy, załoganci szybko zrozumieją przesłanie. Jeśli okażesz przywiązanie do starej nazwy – cóż, oni zrobią to samo.

5. Działaj szybko i stanowczo.

Przygotuj wszystkie rzeczy, z którymi pracownicy mają najwięcej do czynienia – stara korespondencja online, loga online/offline, wizytówki, materiały biurowe, formularze, odznaki – na 8:00 Dnia Pierwszego nowej ery. Nie drybluj nimi w grze. Nie pozwól aby ludzie chomikowali stare rzeczy.

6. Stwórz prostą instrukcję użytkowania, i umieść ją w firmowym ekstranecie.

Przekonaj menedżerów tak wcześnie jak to tylko możliwe zi daj im proste wytyczne dotyczące używania nowej nazwy i logo. Ustal niezwłocznie Nową Nazwę aby szybko rozstrzygnąć wszystkie spory.

Jeśli pozwolisz na wydłużenie się konfliktów wokół użycia nazwy, wykażą one skłonność do przeradzania się w argumenty za utrzymaniem w grze starej nazwy.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.