Menu / szukaj

Tworzenie planu marketingowego – kilka wskazówek

Powinieneś zwrócić uwagę na kilka rzeczy tworząc plan marketingowy:

Mniej znaczy więcej.

Większość marketingowców i właścicieli firm popełnia błąd bycia zbyt ambitnym w ich działaniach marketingowych. Rezultatem jest zaplanowanie i realizacja zbyt dużej liczby działań które nigdy nie są robione ciągle i dobrze. Z prostego powodu: Brakuje na nie czasu. Mniej działań oznacza większe efekty.

Lepsze efekty osiągniesz, gdy skupisz się na kliku wybranych działaniach marketingowych i będzie je realizował częściej i lepiej.

Zbilansuj publiczność.

Naturalną chęcią jest zainwestowanie wszystkich środków przeznaczonych na marketing w zdobycie nowych klientów. Pamiętaj, że jest to jednak jest to krótkowzroczny plan. Najważniejszymi członkami Twojej publiczności są Twoi pracownicy i obecni klienci. Zapewnij przeznaczenie przynajmniej połowy Twojego budżetu na działania marketingowe skierowane do tych grup.

Rozdziel środki na kilka mediów.

Jednym z Twoich celów powinno być dostarczenie kluczowego przesłania przez szeroki zakres różnych mediów. Nie ważne jak bardzo wierzysz w skuteczność marketingu szeptanego, e-mail marketingu, e-newsletterów, interaktywnych stron internetowych i innych narzędzi – nie pokładaj całej Twojej nadziei w jednym medium.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.