Menu / szukaj

Tworzenie marki – świadomy początek

Na jednym z serwisów społecznościowych, natrafiłem ostatnio na ciekawe pytanie dotyczące najlepszej pory na zainicjowanie procesu budowy marki własnej firmy. Czy kreację należy zacząć zaraz po założeniu przedsiębiorstwa, czy poczekać aż biznes się rozwinie?

Odpowiedź jest dosyć prosta, jeśli uświadomimy sobie, czym jest marka. Reprezentuje nas ona w każdym aspekcie działania przedsiębiorstwa i stanowi wynik wszystkiego, co zrobiliśmy do tej pory.

Kreacja marki nie sprowadza się tylko do przygotowania profesjonalnego loga. Polega ona również na: zatrudnieniu odpowiednich pracowników do kontaktów z klientami; wyborze dobrej lokalizacji na siedzibę; ustaleniu wysokości cen. Budowanie marki wiąże się też ze stworzeniem odpowiednich komunikatów marketingowych i wyborem ich nośników, miejsc, kanałów przekazu. Wszystko składa się na budowę marki.

Tak naprawdę tworzenie marki firmy zaczynamy już wtedy, gdy pomyślimy o założeniu działalności i jej rozwoju. Ten proces nie zacznie się w momencie, w którym powiemy naszemu działowi marketingu czy współpracującej firmie reklamowej, że logo ma być bardziej przyjazne klientom, zachęcać do kontaktu z nami, łatwiej wpadać w oko, itp.

Musimy sobie uświadomić, że tworzenie marki nie musi wiązać się z potężnym budżetem marketingowym. O tym, jak postrzegają i odbierają naszą markę klienci, świadczy nasze każde działanie. Fakt, że nie dysponujesz dużą sumą pieniędzy, nie zwalnia Cię z obowiązku zastanowienia się nad sposobami pozycjonowania w oczach klientów.

Obecnie wbrew pozorom przedsiębiorcy, baczniej zwracają uwagę na to, jakie działania marketingowe podejmują. Jeśli należysz do tych, którzy działają bez zastanowienia się nad celami działań wizerunkowych i sposobami ich realizacji, może się okazać, że Twoje wysiłki poszły na marne, bo Twoja marka nie przekonuje klientów. Wybierają oni konkurencję.

Pamiętaj więc, że niezależnie od tego co i jak robisz, tworzysz markę. Zdecydowanie lepiej będzie, jeśli przed podjęciem działań zastanowisz się, jaką markę chcesz stworzyć, żeby liczyć się w biznesie i coś w nim osiągnąć.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.