Menu / szukaj

Twórz wyróżniające się produkty i marki

Barwne osobowości przyciągają, sprawiają, że inni chcą z nimi przebywać, słuchać co mają do powiedzenia i powodują że częściej bierzemy ich zdanie pod uwagę.

Podobnie jest z produktami, które oferuje firma. Czasy, w których produkty były identyczne dawno minęły. Nie wrócimy już do okresu, w których kilka firm produkowało ten sam produkt pod inną nazwą i tylko ona sprawiała, że te produkty różniły się od siebie.

Obecnie koniecznym jest sprawienie, że klienci dostrzegą, że produkt wyróżnia się wśród tłumu innych. To jednak nie wystarczy. Musi wyróżniać się w sposób, który powie klientom, że spełni ich potrzeby. Te świadome i te mniej świadome.

Częstym problem firm jest brak umiejętności stworzenia takiego obrazu produktu, który będzie przemawiał jasno i wyraźnie do potencjalnie zainteresowanych nim osób. Aby sobie z tym poradzić konieczne jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: Czym różnimy się od konkurencji i dlaczego ta różnica pomaga w spełnianiu potrzeb klienta?

Jest wiele firm na rynku. Wygrywają tylko te, które znajdują odpowiedź na to pytanie. Inne stają się częścią bezkształtnej i bezosobowej masy innych firm, które niedostrzeżone przez klientów odchodzą w niebyt. Nikt później nie pamięta o takich firmach i ich produktach.

Nie jest ważne jak dużo pieniędzy przeznaczysz na promocję. Jeśli produkt, który oferujesz nie będzie wyróżniał się wśród innych, nie powinieneś startować z szeroką zakrojoną kampanią. Chwila, którą poświęcisz na zastanowienie się nad tym czym jest produkt i jakie jego właściwości powinieneś uwypuklić klientom, sprawi że unikniesz straty pieniędzy.

Jeśli znajdziesz odpowiedź na powyższe pytanie, będziesz mógł przystąpić do tworzenia całościowej koncepcji produktu i tego jak powinien być postrzegany przez klientów. Nie powinno Ci sprawić większej trudności przygotowanie opisu produktu i historii, która się z nimi wiąże. Łatwiej Ci będzie również przygotować pomysł na kampanię promocyjną i dobrać odpowiednie działania.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.