Strategia marketingowa firmy od A do Z
Dla kogo?:
Szkolenie skierowane jest do właścicieli firm, osób odpowiedzialnych za reklamę i marketing internetowy firm, a także pracowników agencji reklamowych i wszystkich osób zainteresowanych nowymi technikami promocji.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze sposobami i metodami budowania strategii marketingowych ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania potencjału marketingu internetowego oraz jego emergentnego łączenia z innymi działaniami marketingowymi.
Zakres merytoryczny szkolenia:
- Czym jest myślenie strategiczne?
- Dlaczego firmie potrzebna jest strategia marketingowa?
○ Działania strategiczne vs. chaotyczne
○ Zdobywanie przewagi konkurencyjnej dzięki myśleniu strategicznemu
- Etapy budowania strategii marketingowej
○ Analiza otoczenia firmy
■ Najważniejsze techniki pozwalające na efektywną analizę otoczenia firmy
■ Praktyczne ćwiczenia w efektywnej analizie otoczenia firmy
○ Analiza potencjału firmy
■ Najważniejsze techniki analizy potencjału firmy
■ Praktyczne ćwiczenia analizy potencjału firmy
○ Formułowanie celów strategicznych
■ Jak odróżnić dobrze opracowane cele od celów źle opracowanych?
■ Sposoby formułowania celów strategicznych
■ Praktyczne ćwiczenia w formułowaniu celów strategicznych
○ Dobór narzędzi realizacji celów strategicznych
■ Analiza najważniejszych narzędzi marketingowych w internecie: social media marketing, reklama w internecie (CPM, CPC), SEO i SEM, e-mail marketing
■ Analiza najważniejszych narzędzi ATL i BTL
■ Praktyczne ćwiczenia w doborze narzędzi marketingowych do założonych celów strategii
○ Tworzenie harmonogramu oraz budżetu strategii marketingowej
■ Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia budżetu i harmonogramu
■ Praktyczne ćwiczenia z zakresu tworzenia budżetu oraz harmonogramu strategii marketingowej
○ Monitorowanie i ewaluacja strategii marketingowej
■ Wykorzystanie internetowych narzędzi analitycznych w ocenie skuteczności strategii marketingowej (między innymi Google Analytics)
■ Dobór odpowiednich wskaźników pozwalających monitorować skuteczność strategii
■ Praktyczne ćwiczenia w analizie skuteczności strategii oraz wykorzystaniu narzędzi internetowych do oceny skuteczności podjętych działań
○ Wprowadzanie zmian i korekta strategii marketingowej
- Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia strategii marketingowej
Nabyta na szkoleniu wiedza pozwoli uczestnikom:
- Opracować własną strategię marketingową
- Formułować strategiczne cele dla swojej firmy
- Ocenić słabe i mocne strony prowadzonej działalności
- Ocenić działania marketingowe pod kątem ich przydatności dla realizacji strategii marketingowej
- Skutecznie dobierać narzędzia marketingowe, tak, aby pozwalały realizować założone cele strategiczne
- Ocenić skuteczność podejmowanych działań marketingowych
Po ukończonym szkoleniu uczestnicy będą znać:
- Najważniejsze sposoby budowania strategii marketingowych
- Metody analizy konkurencji oraz mocnych i słabych stron firmy
- Najskuteczniejsze narzędzia marketingu internetowego
- Najskuteczniejsze narzędzia ATL i BTL
- Metody analizy skuteczności strategii marketingowych
Metoda realizacji zajęć:
Szkolenie ma charakter praktyczny, prowadzone jest w formie warsztatów z wykorzystaniem następujących technik:
- Ćwiczenia grupowe
- Ćwiczenia indywidualne przy komputerach
- Dyskusje grupowe
- Burza mózgów
- Eksperymenty
- Wykład
- Analiza studiów przypadków (case studies)