Menu / szukaj

Strategia public relations prostsza niż myślisz

Każda organizacja, mała i duża, może korzystać z narzędzi public relations zawartych w stworzonej dla nich strategii public relations.

Niezależnie do tego, czy prowadzisz małą firmę, czy jesteś prezydentem państwa, możesz użyć takich samych sposobów, aby komunikować się ze społeczeństwem.

Jest wiele prawdy w powiedzeniu, że public relations to „karmienie informacjami i opieka nad reporterami”. Istotą public relations jest: informowanie i przekonywanie opinii publicznej. Nie jednej osoby na raz, ale tysiące lub miliony osób za pośrednictwem gazet, radia, telewizji i internetu.

Niektórzy ludzie – wybrani przywódcy, zawodowi sportowcy, aktorzy, gwiazdy muzyki – potrzebują public relations do codziennej obsługi ich kontaktów z mediami. Jednak każda instytucja, duża lub mała, może korzystać z tych narzędzi, aby dotrzeć ze swoją wiadomością do odbiorców.

Uzyskana uwaga mediów kontra opłata za media

Public relations jest inne od reklamy, w której chodzi głównie o przekonanie ludzi do zakupu, zazwyczaj za pomocą kampanii reklamowych. A one kosztują.

Możesz i często powinieneś używać public relations bez inwestowania pieniędzy w reklamę.

Dlatego w public relations tak ważne jest uzyskanie uwagi mediów. Nie jest przy tym potrzebne wykupienie reklamy w gazecie, radiu, telewizji czy internecie. Zamiast tego otrzymujesz miejsce w materiałach, które opowiadają Twoją historię.

Jednak zdobywanie uwagi mediów jest niezależne od tego czy w Twojej firmie dzieją się dobre czy złe rzeczy.

Jeśli okaże się, że znalazłeś się w centrum kryzysu, musisz wiedzieć, jak poradzić sobie ze złymi wieściami. Zwykle, to nie sama wpadka firmy, doprowadza do jej upadku, tylko to, co dzieje się później i co pojawia się w mediach.

Jak zdobyć uwagę mediów: Twoje narzędzia public relations

Oto niektóre narzędzia w Twoim zestawie:

W celu informowania użyj: broszur, press release, spotkań z lokalną społecznością i konferencji prasowych.

W celu przekonywania i inspirowania użyj: przemówień, listów do redakcji, występów w talk-showach, spotkań reporterów w siedzibach mediów.

Przygotuj: zdjęcia, wykresy, strony internetowe, blogi, fragmenty filmów i audycji radiowych, nagrania audio i video, profile w serwisach społecznościowych.

Informowanie kontra przekonywanie w public relations

Jeśli Twoim celem jest informowanie ludzi o ważnej sprawie lub wydarzeniu, public relations ma wtedy wiele wspólnego z dziennikarstwem.

Kiedy próbujesz przekonywać, public relations powinno być oparte o starożytną sztukę retoryki i współczesną naukę perswazji.

Każdy może używać public relations

Jeśli nigdy wcześniej nie robiłeś tego typu rzeczy, to zanim zaczniesz, może to wydawać Ci się trochę straszne, aby ponieść telefon i zadzwonić do redakcji gazety lub wygłosić przemówienie przed sporą grupą osób.

Każdy jednak może nauczyć się, jak to robić. Wystarczy odpowiednia dawka czasu, wysiłku i pasji.

Dobre public relations może pomóc nowej firmie odnieść sukces, podnieść umierającą organizację z grobu i dać jej nowe życie albo przekonać grupę osób do włączenia się w narodowy ruch przeciwko prowadzeniu samochodu w stanie nietrzeźwości.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.