Menu / szukaj

Strategia optymalizacji strony internetowej: Jedyny pewny sposób maksymalizacji sprzedaży i zwiększenia liczby konwersji

Przyciąganie potencjalnych klientów i odbiorców Twojej strony internetowej jest tylko połową walki.  Drugą połową jest sprzedaż oraz konwersja.

Jednym ze sposobów na zwiększenie współczynnika konwersji jest upewnienie się, że Twoja strona internetowa jest łatwa w nawigacji, a informacje są łatwe do znalezienia. Innymi słowy, zapewnij jej „użyteczność”.

Często optymalizacja strony  oraz zasady marketingowe korzystają na  użyteczności strony internetowej wśród ludzi, jak również wyszukiwarek internetowych.

Oto kilka porad, jak poprawić użyteczność, konwersję oraz przygotować strategię  optymalizacji strony internetowej.

Przeanalizuj współczynnik użyteczności

Twoja firmowa strona internetowamoże drastycznie zmienić się w czasie, wraz z dodawaniem nowych produktów, usług oraz treści. Dlatego też jest to niezbędne do regularnego stawiania się na miejscu użytkownika i oceny tego, co odczuwa.

Uważnie przestudiuj swoją stronę główną. Czy odwiedzający mogą szybko znaleźć to czego szukają? Czy nawigacja na stronie internetowej jest prosta i logiczna lub czy odwiedzający nie są zmieszani zbyt dużą ilością opcji, śmieci lub krzykliwych reklam?

Mimo, że znasz swój produkt na wylot, załóż, że Twoi klienci nie. Pokaż im, dlaczego jest on najlepszy, jak można z niego korzystać i jak będzie im służył. Zaoferuj darmowe dema (jeśli to możliwe) lub dostarcz klientom referencje lub niezależne opinie z profesjonalnych źródeł.

Spróbuj otrzymać końcowy punkt widzenia. Poproś kilku zaufanych klientów, innych partnerów biznesowych lub też członków rodziny, aby spojrzeli na Twoją stronę internetową wypoczętymi oczami.

Dostarcz to, co obiecałeś

Niektóre strony internetowe zapominają o spełnianiu swoich obietnic. Lub, produkt, który przyciąga uwagę klientów jest chowany za innymi informacjami. Umieszczanie produktów, które klienci prawie na pewno kupią po wejściu do sklepu na jego tyłach może działać w związku ze sklepem spożywczym na ulicy, czy w hipermarkecie, ale nie w internecie. Klienci internetowi mają wybór:  Jeżeli od razu nie widzą tego co chcą zobaczyć, opuszczają stronę i idą do konkurenta.

Możesz pokazać odwiedzającym inne produkty i usługi po zrealizowaniu sprzedaży, czy też zaproponować bezpłatną dostawę, analizę przypadku lub specyficzne korzyści z produktu. Twoi klienci zdobędą pozytywne doświadczenia i mogą dodawać Twoją stronę do ulubionych, tak więc mogą ciągle na nią wracać.

Troskliwe projektowanie stron docelowych

Dotrzymaj słowa w związku z wszelkimi nagłówkami czy ofertami, bez względu na to czy kierujesz ruchem reklam pay-per-click, banerami reklamowymi  lub linkami do konkretnych stron internetowych. Na przykład, jeżeli reklamujesz: „Ściągnij bezpłatne demo”, upewnij się, że dajesz im to darmowe demo. Żadnych sztuczek lub chwytów. Żadnych długich opisów Twoich innych usług lub produktów, bez względu na to jak są dobre. Będzie na to czas później, gdy uszczęśliwisz swoich klientów, dając im to, o co proszą.

Projekt strony docelowej powinien być czysty: powinien mieć łatwe do znalezienia przyciski i proste wezwanie do działania. Sprawdź, które zdjęcia pasują najlepiej. W ogóle, zdjęcia ludzi są przyciągające i wciągające, ale musisz również zdeterminować jaki rodzaj zdjęcia produktu najlepiej opowiada historię lub wyjaśnia najwięcej na temat korzyści.

Niewielkie zmiany, takie jak zmiana lokalizacji przycisku „wyślij”, mogą wprowadzić wielkie różnice, wpływając na współczynniki konwersji  aż o 40 procent.

Utrzymuj działanie nawigacji na minimum. Celem strony docelowej jest szybkie nakierowanie Twojego kandydata na przedmiot, problem lub ofertę, które przyciągają jego lub jej uwagę w pierwszej kolejności.  Zbyt wiele opcji nawigacyjnych rozprasza uwagę. Plus, jeżeli próbujesz prowadzić ludzi do formularza, nie chcesz, żeby zboczyli z toru.

Formularze są dobrym sposobem na wydobycie informacji na temat perspektyw na stronach docelowych, które powinny dostarczyć informacji lub innych korzyści w zamian za wypełniony formularz. Utrzymuj formularze tak krótkie jak tylko się da – użytkownicy mogą odczuwać zmęczenie i porzucić Twoją ofertę jeżeli się znudzą lub poprosisz o informacje, które dla nich będą zbyt osobiste.

Aby w wygodny sposób dowiedzieć się kim są Twoi kandydaci, wyświetl politykę prywatności i pozwól im dowiedzieć się jak planujesz wykorzystać ich informacje. Poproś o pozwolenie na formularzu zamiast wysyłania maila lub wykonania rozmów telefonicznych w tym celu. Badaj także te działania, szukając dokładnego bilansu informacji zebranych i udostępnionych.

Oprzyj się na technologii analitycznej

Twoja technologia analityczna powinna być w stanie powiedzieć Ci, gdzie odwiedzający wchodzą na Twoją stronę i jaka treść ich interesuje. Niektórzy użytkownicy mogą wchodzić na stronę internetową na przykład w celu badań naukowych. Pozwalaj im na to, ułatwiając im badanie pokrewnych tematów, sugerując czytanie strony o nowym produkcie lub zapisanie się do biuletynu. Użyj swojej technologii analitycznej, aby dowiedzieć się jakie elementy najbardziej ich interesują.

W końcu, najbardziej przekonujący powód, dzięki któremu klienci kupują to fakt, że wierzą w Ciebie lub Twój produkt. Ułatw im zobaczenie korzyści wynikających z współpracy z Tobą. Regularnie analizuj swoją stronę internetową, upewniając się, że jest łatwa w nawigacji i dostarcza tego, co obiecałeś. Następnie obserwuj jak Twoi użytkownicy zamieniają się w lojalnych, dochodowych klientów.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.