Menu / szukaj

Strategia marketingowa – fundament działań marketingowych – jak przygotować kluczowe przesłanie strategii marketingowej?

W strategii marketingowej ważna jest kreatywność. Jeśli Twoje materiały marketingowe są tak samo nudne jak materiały marketingowe konkurencji, nie licz na to, że klienci będą kupować u Ciebie. Silny, zapamiętywany marketing, który jest tworzony w sposób kreatywny, postawi Cię na szczycie i zmusi klientów do tego, aby zacząć czytać Twoje materiały.

Jednak zbyt dużo marketingowców przechodzi zbyt szybko do kreatywnych działań. Nie ma co ich za to winić – to dobra zabawa.

Pamiętaj jednak, że na początek warto sprawdzić fundamenty działań marketingowych. Fundamentem każdego działania marketingowego jest strategia marketingowa. Czy rozumiesz potencjalnych klientów i dlaczego właśnie oni chcą Twoich produktów lub usług? Czy wiesz, jakie jest twoje kluczowe przesłanie?

Kiedy przychodzi do tworzenia kluczowego przesłania strategia marketingowej, wykorzystaj prostą formułę, która pomoże twoim potencjalnym klientom zrozumieć, dlaczego właśnie u Ciebie powinni kupować.

Problem/Potrzeba

Właśnie w ten sposób zdobędziesz ich uwagę. Pokaż im że rozumiesz ich potrzeby lub masz rozwiązanie ich problemu. Przypomnij im, jakie trudności może wywołać problem. Albo jak dobrze będą się czuć gdy skorzystają z produktu lub usługi którą oferujesz.

Postaraj się, aby rozpoznali swoje własne problemy i potrzeby w Twoich materiałach reklamowych. Jeśli nie uświadomią sobie swoich potrzeb – nie staną się rynkiem dla oferowanych przez ciebie rozwiązań.

Rozwiązanie

Kiedy już dowiedzą się, że rozumiesz ich potrzeby, będą gotowi, aby posłuchań o twoich rozwiązaniach lub lub sposobach na zaspokojenie ich potrzeb.

Wyjaśnij im, jakie korzyści płyną z produktów i usług Twojej firmy. Jaka zmiana dokona się w ich życiu po tym jak z nich skorzystają. Jak ich życie będzie prostsze, lepsze, tańsze itd. Namaluj obraz słowami, które im przekażesz.

To właśnie tutaj pokarzesz jak różnisz się od konkurencji. Nie używaj takiego samego języka i wyrażeń jak oni. Jeśli nie potrafisz się wyróżnić, nie marnuj pieniędzy żadne z materiałów reklamowych.

Wezwanie do działania

Nie twórz barier przed  klientem. Niech Twoje informacje pokarzą mu drogę do dokonania zakupu. Daj klientowi zarówno powód jak i sposób na dokonanie natychmiastowego zakupu. Numer, pod który musi zadzwonić. Adres strony, którą powinien odwiedzić. Specjalny bonus, który może dostać, jeśli dokona zakupu w określonym przedziale czasu.

Bardzo proste, prawda?

Jednak poczytaj gazety, posłuchaj radia, rzuć okiem co dzieje się w Internecie. Większości reklamujących się firm brakuje określonej strategii marketingowej. Na szczęście Twoja konkurencja jest właśnie wśród nich!

Teraz, możesz komunikować problem i rozwiązanie w wiele kreatywnych sposobów. Nie musisz ciągle polegać na formule, jednak, jeśli twoi klienci nie będą wiedzieć, że mają problem albo ty nie sprawisz, że będą czekać z lekkim utęsknieniem na twoje rozwiązania – wtedy polegniesz na polu walki.

Jeśli będziesz stosował tą prostą formułę będziesz zawsze przed konkurencją.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.