Menu / szukaj

Skuteczna reklama w internecie w pigułce

Postępuj zgodnie z tymi podstawowymi wskazówkami dla kampanii reklamowych prowadzonych w internecie, aby zaobserwować wzrost sprzedaży.

Właśnie w momencie w którym to czytasz internet staje się coraz istotniejszym  medium. Prasa, radio i telewizja powoli zaczynają zostawać w tyle.

Czy możesz sobie pozwolić na to, aby samemu pozostać w tyle w zakresie promocji w internecie?

Świat reklamy internetowej nie różni się tak bardzo od tradycyjnych mediów, do których jesteś przyzwyczajony. Płatne reklamy w wyszukiwarkach internetowych są podobne do drukowanego ogłoszenia w gazecie i służą temu samemu celowi.

Jednak jeśli jesteś jak wielu właścicieli firm, najnowszym elementem układanki dla Ciebie będzie wyświetlanie reklam na stronach internetowych należących do osób trzecich. Jeśli projektowanie tych reklam powinno być powierzone doświadczonym specjalistom, zakup powierzchni reklamowej może być pracą, którą możesz wykonać samodzielnie. Nie jest to tak skomplikowane jak myślisz.

Odpowiednia treść jest kluczowa.

Kampania reklamowa na dobrze ukierunkowanych tematycznie stronach może pomóc w zdobyciu klientów. Najważniejsze jest, aby wykupić przestrzeń na stronach, które umożliwią pokazanie reklamy w odpowiednim kontekście. Pozwoli to na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy są bardziej skłonni do działania i zapamiętania Twojego komunikatu marketingowego.

Możesz reklamować się w wyspecjalizowanych serwisach internetowych, gdzie użytkownicy uzyskują informację na temat usług czy produktów, które oferujecie Ty i Twoja konkurencja.

Dobrym dodatkiem w niektórych kampaniach może być również promowanie się w bardziej ogólnych serwisach jednak zawierających treści pośrednio związane z tym co reklamujesz.

Na przykład, jeśli chcesz promować się wśród rodziców małych dzieci, to możesz umieścić reklamy na stronach internetowych poświęconych rodzicielstwu jak i również na bardziej ogólnych stronach posiadających sekcje z informacjami, które interesują rodziców.

Istnieją wyspecjalizowane strony praktycznie na każdy temat, od pielęgnacji roślin doniczkowych po znalezienie odpowiedniego kredytu hipotetycznego. W celu określenia najlepszych witryn docelowych na reklamy, warto postawić się na miejscu potencjalnych klientów i przeprowadzić poszukiwanie serwisów, które rozwijają działy związane tematycznie z Twoimi usługami lub produktami. Szukaj stron o wysokiej jakości, z dużą liczbą odwiedzin, a następnie przeglądnij ich cenniki powierzchni reklamowych.

Maksymalizuj regionalną sprzedaż.

Czy koncertujesz się na lokalnym rynku? Strona internetowa gazety wydawanej w Twoim regionie, czy serwis internetowy poświecony aktualnym wydarzeniom mającym miejsce lokalnie są dobrym sposobem na dotarcie do użytkowników, którzy mieszkają w bezpośredniej bliskości Twojego przedsiębiorstwa. Nierzadko, główne dzienniki czy ogólnopolskie serwisy internetowe posiadają specjalne sekcje poświecone konkretnemu regionowi.

W celu wyboru najkorzystniej oferty, omiń główne strony takich serwisów internetowych i skup się na umieszczeniu reklam na stronach wewnętrznych. Strony te będą miały mniej czytelników, ale będą oni bardziej skoncentrowani na treści, która będzie wiązała się z Twoją reklamą,

Gdy już wybierzesz miejsce do umieszczenia reklam  ustal liczbę użytkowników, którzy je zobaczą. Dzięki temu utrzymasz koszty kampanii pod kontrolą. Jeśli już obecnie reklamujesz się w lokalnej gazecie, zapytaj o ceny łączone, które mogą w sumie być niższe, gdy będziesz promować się zarówno online jak i offline.

Na koniec kilka dodatkowych wskazówek:

  1. Kup miejsca reklamowe w otoczeniu odpowiednich tekstów. Badania wykazują, że reklamy dobrze zintegrowane z zawartością strony internetowej są najbardziej skuteczne w zwiększaniu świadomości i chęci zakupu.
  2. Przywiązuj uwagę do liczby kliknięć jednak nie daj się im rządzić. Zdecydowana większość internautów nie kilka na banery. Najważniejszym elementem jest liczba obejrzeń strony z Twoją reklamą. Przekłada się ona na skuteczność reklam w dłuższym okresie, w tym na wizyty na Twojej strony internetowej. Dzięki niej marka pozostaje w pamięci internauty, co zwiększa szansę dokonania przez niego zakupu, gdy będzie poszukiwał konkretnych rozwiązań w zakresie usług lub produktów, które oferujesz.
  3. Zainwestuj w dobrych wykonawców reklamy. Wspaniała reklama przyniesie lepsze wyniki niż tania i słaba reklama. Postaraj się, aby reklama czymś się wyróżniała, była intrygująca, dobrze informowała o tym, co chcesz przekazać oraz motywowała do dalszego działania.
marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.