Menu / szukaj

Planowanie rozpoczęcia sprzedaży w ujęciu marketingowym

Firmy bardzo lubią mówić że coś nadejdzie wkrótce. Takie działanie z pewnością zachęca wiele osób do myślenia o tym czymś, jednak nie mówi zbyt wiele potencjalnemu klientowi.

Przykładem mogą być tutaj kampanie promujące produkty niejako w dwóch fazach. Na początku pojawia się intrygująca informacja o tym że mamy wkrótce spodziewać się nowego produktu, aby później na tym samym nośniku informacji, po pewnym czasie umieścić „właściwą” reklamę.

Niestety wiele takich reklam nie posiada w sobie większej liczby informacji, poza magicznym: nadejdzie wkrótce. Dobrze. Ale kiedy nadejdzie?

Gdy prowadzisz taką kampanię promocyjną postaraj się być bardziej dokładny. Zamiast pojedynczej strony internetowej na której zamieszczasz tylko klika słów, postaraj się umieścić dokładną datę pojawienia się produktu na rynku lub jeśli nie możesz tego zrobić z różnych powodów, chociaż ogólny przedział czasu w którym klienci mogą spodziewać że nowy produkt ujrzy światło dzienne.

Wykorzystaj możliwości internetu i umożliwi osobom, które odwiedzają twoją stronę zapisanie się na listę mailingową. Najlepiej będzie jeśli dołączysz do tego informację dlaczego powinni to zrobić. Być może nagrodą będzie specjalna oferta dla subskrybentów lub wzięcie udziału w losowaniu nagród. Zrób wszystko żeby właśnie ci użytkownicy poczuli się wyjątkowo.

Pamiętaj że to właśnie oni będą pierwszymi osobami które kupią Twój produkt, traktuj ich specjalnie a szybko zobaczysz korzyści tych działań.

Opowiedz na pytanie: Dlaczego osoba która wejdzie na moją stronę powinna zapisać się na listę mailingową właśnie Teraz, a nie za kilka dni? Gdy poznasz odpowiedź umieść ją na stronie internetowej w widocznym miejscu.

Jeśli nie potrafisz określić kiedy produkt będzie dostępny dla klienta lub/i nie potrafisz przekonać klienta do przekazania mu w przyszłości informacji o nowym produkcie to nie powinieneś nawet rozważać umieszczania strony z nadejdzie wkrótce.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.