Menu / szukaj

Odpowiadaj na e-maile od klientów – podstawowa zasada strategii e-mail marketingu

Jeśli kiedykolwiek próbowałeś napisać odpowiedź na e-maila przesłanego przez dział obsługi klienta dużej korporacji, czy też na newsletter, który od nich dostałeś, to prawie pewnym jest, że otrzymałeś zautomatyzowaną wiadomość, że bardzo im przykro, ale niestety nie możesz bezpośrednio odpowiedzieć na taką elektroniczną wiadomość.

Mogło też zdarzyć się, że w ogóle nie otrzymałeś odpowiedzi. Jeśli w przypadku dużych firm takie zachowanie aktualnie jest dopuszczalne i niestety dosyć powszechne, to w przypadku  innych firm regułą powinno być praktycznie natychmiastowe odpowiadanie na e-maila. Nawet jeśli nie od razu z odpowiedzą na zadane pytania czy przedstawione wątpliwością, to chociaż z informacją że odpowiednia osoba w firmie zajęła się sprawą i wkrótce prześle szczegółowe informacje dotyczące sprawy klienta.

Nie ważne jest jak dużo pieniędzy wydasz na marketing w intrenecie. Jeśli nie będziesz w stanie zapewnić, że po drugiej stronie e-maila ktoś będzie zobowiązany czytać i albo odpowiadać na przychodzące maile albo przekazywać je odpowiednim osobom, które same zajmą się przygotowaniem odpowiedzi, to te pieniądze które wydasz na działania promocyjne będą zmarnowane.

Nie możesz na to pozwolić.

W marketingu najważniejsza jest komunikacja. Komunikacja rozumiana jednak przede wszystkim jako rozmowa, wymiana wiadomości między twoimi klientami a pracownikami. Oczywiście komunikacja masowa jest ważna, ale to co naprawdę jest w stanie zdobyć klienta to osobista więź jaka nawiąże z firmą.

Ta komunikacja może być prowadzona np. za pomocą forum internetowego na którym wypowiadają się przedstawiciele firmy albo poprzez profil na Facebooku na którym pracownicy lub wynajęta agencja zajmują się przekazywaniem wiadomości istotnych dla firmy i jej klientów, a przy okazji angażujących ich w interakcje, które będą przyczyniały się do zwiększenia zaangażowania i liczby osób zainteresowanych otrzymywaniem wiadomości od firmy.

Tak więc jeśli klient pisze e-maila do Ciebie, to musisz na niego jak najszybciej odpowiedzieć. Jeśli zdajesz sobie sprawę z tego, że przygotowanie konkretnej odpowiedzi zawierającej informacje wymagane przez klienta zajmie więcej niż jeden dzień, to daj mu znać o tym, że otrzymałeś e-mail i wkrótce prześlesz odpowiedź.

Ogromnym korporacjom może uchodzić na sucho to, że nie zależy im na prowadzeniu komunikacji jeden do jednego z każdym z ich klientów. Jednak wszystkie inne firmy muszą troszczyć się o każdego klienta, jeśli tylko chcą dalej dobrze się rozwijać.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.