Menu / szukaj

Nieruchomości w internecie czyli serwis internetowy dla dewelopera i jego inwestycji – cz.1

Dobra strona internetowa w przypadku dewelopera mającego za cel zdobycie klientów to zdecydowanie za mało. Konieczna jest doskonała strona internetowa.

Klienci będą zadłużać się na dużą część swojego życia albo wydadzą ogromną część swoich pieniędzy. Jeśli deweloper nie przekona ich do tego aby skorzystali z jego oferty przez to że jego strona internetowa nie będzie oferowała odpowiedniej gamy doświadczeń, to znajdą inną ofertę, innego dewelopera, który lepiej potrafił zadbać o obecność swojej inwestycji w internecie.

Obecnie w dużej części klientami docelowymi developerów są osoby, które aktywne działają w internacie i są zaawansowanymi użytkownikami. Takie osoby potrafią rozpoznać czy strona internetowa na której aktualnie poszukują informacji o przyszłym mieszkaniu została wykonana z należytą starannością i dbałością o szczegóły.

Elementy strony internetowej dla dewelopera i jego inwestycji

Technologia wykonania.

Można kłócić się czy Flash pozwoli dobrze pozycjonować witrynę (odpowiednio przygotowana strona internetowa w tej technologii nie będzie miała z tym problemu), należy jednak przyznać że wykonania strony flashowej w znaczącym stopniu zwiększa jakość doświadczeń użytkowników wynikających z przebywania na niej a odpowiednio przygotowana koncepcja poszczególnych elementów sprawi że taka strona internetowa na długo zapadnie w pamięci potencjalnego klienta.

Strona Główna

Wartym rozważenia jest umieszczenie na stronie głównej wysokiej jakości zdjęć inwestycji, zdjęć panoramicznych, które będą połączone z sobą, oferując wirtualną wycieczkę po mieszkaniu, film prezentujący inwestycją bądź nawiązujący do jej głównych cech.

Wizualizacje

Wydają się standardem, jednak czasami sprawiają wrażenie jakby były przygotowane na siłę, po najmniejszej linii oporu bardziej odstraszając potencjalnego klienta,niż przekonując go do tego, że jest to właśnie to miejsce, w które chce zainwestować dużą część swoich pieniędzy.

Koncepcja serwisu internatowego

To co chcemy przez niego osiągnąć, jakie wartości chcemy przedstawić i jak chcemy sprawić aby internauta skontaktował się z naszym biurem sprzedaży. Z koncepcji serwisu będą wynikać kolejne elementy. Np. jeśli zdecydujemy się na przygotowanie serwisu internetowego opartego o hasło „Wymarzone mieszkania oparte na faktach” możemy rozważyć przygotowanie aplikacji internetowej w której użytkownicy będą mieli możliwość wyboru opcji, które najlepiej opisują ich wymarzone mieszkanie.

Następnie po uzupełnieniu pól aplikacji, użytkownik byłby przenoszony do kolejnej strony w której pojawiłyby się mieszkania spełniające jego wymagania i będące ucieleśnieniem jego marzeń a jednocześnie znajdujące się w ofercie dewelopera. Użytkownik może mieć wtedy możliwość skontaktowania się z biurem sprzedaży przez specjalny formularz.  Może też porozmawiać z konsulatem obecnym online i uzyskać odpowiedzi na swoje pytania bądź od razu umówić się na spotkanie z sprzedawcą.

Fakty mogą być zaprezentowana w serwisie w formie tekstowej, referencji, nagród, członkostwa w organizacjach branżowych jednak lepszym pomysłem jest przygotowanie filmu w którym będą zaprezentowane w ciekawy sposób. Scenariusz takiego filmu pozostaje kwestią otwartą.

Jeśli będziemy mieć koncepcję będzie nam też łatwiej dobrać barwy serwisu, zaplanować komunikację i przygotować resztę materiałów reklamowych.

Koniec części pierwszej.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.

  • Bettie

    Dzisiaj większość ludzi szuka informacji w internecie. Nawet po sobie patrząc mogę to stwierdzić. Jak jakaś firma nie ma własnej strony internetowej, to ją odrzucam jako nie wartą uwagi i szukam po prostu kolejnej. Własna strona to wspaniałe narzędzie do komunikacji z klientem

  • Zgadzam się. Dodatkowo to narzędzie działa 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu 🙂 Wystarczy tylko dobrze ją przygotować i cieszyć się jej korzyściami. W przypadku deweloperów jest to szczególnie ważne. W tej branży liczą się przede wszystkim doskonałe strony internetowe wykonane z dużą dbałością o ich jakość. Nic co prezentuje średnią jakość nie przekona klienta.

  • mariusz

    Witam. czy jest dostępna druga część artykułu?

  • @ mariusz – druga część artykułu jest w trakcie opracowywania. Wkrótce pojawi się na blogu.

  • mariusz

    super:)

  • mariusz

    Witam serdecznie! to jak bedzie z tym drugim rozdzialem?:) bo juz sie nie mogę doczekac