Menu / szukaj

Networking – czyli strategia pozyskiwania wartościowych kontaktów

Czy wiesz, jak ważne są odpowiednie kontakty, które nawiązujesz przez całe życie? Od piaskownicy poznajemy i wchodzimy w interakcje z różnymi ludźmi. Na następnych etapach naszego życia ich pomoc może okazać się niezbędna przy realizacji naszych planów i odwrotnie – ludzi ci mogą potrzebować naszej pomocy i wsparcia.

Zgodnie z jedną z naukowych teorii od każdego człowieka na ziemi dzieli nas tylko 6 osób. To znaczy, że twój znajomy ma znajomego, który ma znajomego…, który np. zna królową brytyjską.

Również w biznesie ważne jest poznanie odpowiednich ludzi np. przyszłych inwestorów lub doradców. Aby udoskonalić zdobywanie i utrzymywanie nowych kontaktów, powstały serwisy społecznościowe: Profeo, GoldenLine czy LinkedIn.

Sam korzystam z tych trzech wymienionych serwisów i serdecznie zapraszam każdą osobę, która jest czytelnikiem Ardeum.pl do wysłania zaproszenia i nawiązania kontaktu ze mną. Kto wie, może uda nam się dzięki temu poznać królową brytyjską? 😉

W świecie rzeczywistym mamy do dyspozycji różne możliwości nawiązywania kontaktów biznesowych. Możemy przekazać naszą wizytówkę na zwykłym spotkaniu biznesowym albo na jednej z imprez, na której są obecni ludzie nas interesujący. Możemy również poznać ciekawą osobę przez przypadek, dlatego zawsze warto mieć przy sobie chociaż kilka wizytówek. Być może osoba poznana kiedyś w windzie będzie mogła Ci ogromnie pomóc w rozwijaniu Twojej firmy?

Istnieją również specjalnie do tego celu stworzone instytucje jak np. BNI Polska.

Spotkania takich grup odbywają się praktycznie w każdym większym mieście w Polsce i cieszą się dosyć dużą popularnością. Trzeba jednak zaznaczyć, że udział w takich spotkaniach, poza pierwszym, jest płatny.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.