Menu / szukaj

Marketing w internecie będzie drożał

Niedawno Google ogłosiło, że zamierza w najbliższych miesiącach wprowadzić nową funkcjonalność do wyszukiwarki.

W zamierzeniu będzie ona bardzo podobna w działaniu do Lubię to! na Facebooku.

To jak +1 Button będzie działał można zobaczyć na filmie poniżej.

Im bardziej wyszukiwarka Google stawała się popularna, tym bardziej w jej wynikach, zwykle na pierwszych stronach, chciały się znaleźć firmy, które dzięki temu uzyskiwały możliwość dotarcia do klientów.

Kilka lat temu jeśli miałeś dobrze zoptymalizowaną stronę internetową, kilka dobrych linków z innych stron prowadzących do witryny i ciekawą treść, mogłeś być w miarę pewny tego, że znajdziesz się dosyć wysoko w wynikach wyszukiwania interesujących cię słów kluczowych.

Obecnie, aby tak się stało konieczne jest podjecie szeregu działań, wiążących się ze sporym nakładem, aby osiągnąć porównywalne wyniki. Jakby tego było mało, Google mniej lub bardziej faworyzuje witryny, które są dostępne w sieci od jakiegoś czasu i w tym okresie dostarczały użyteczne dla internautów informacje.

Oznacza to, że wielcy łatwiej mogą pozostać wielkimi, a przez to, że mieli dużo czasu i mogli zgromadzić sporą liczbę użytkowników, którzy regularnie odwiedzają ich serwisy mogą również użyć tego do promowania swoich treści w serwisach społecznościowych. Obecnie mają tam sporą przewagę, a wkrótce dzięki istnieniu Button +1 będą w stanie dodatkowo zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce.

O ile z ich punktu widzenie jest to bardzo komfortowa sytuacja, to jednak z perspektywy firmy, która dopiero przymierza się do przygotowania własnego serwisu internetowego, a później do jego promowania, jest to sytuacja nie do pozazdroszczenia. A z biegiem czasu takie firmy będą miały coraz trudniej.

W praktyce sytuacja sprowadza się do tego, że aby dotrzeć do klientów będą konieczne coraz ciekawsze pomysły aby zaangażować internatuów w komunikację z firmą oraz coraz większe nakłady finansowe, aby przeprowadzić kampanię, która dotrze do osób z grupy docelowej.

Być może wydaje się to niesprawiedliwe, jednak taka jest rzeczywistość. Aby firma mogła sprzedawać w internecie konieczny będzie zespół wyspecjalizowanych zawodowców, którzy wykonają przygotowany wcześniej plan obejmujący kompleksowy zestaw narzędzi promocyjnych. Im dalej w przyszłość tym więcej zasobów będzie trzeba angażować, aby dobrze zaistnieć w internecie. Dlatego warto już teraz podjąć odpowiednie kroki, rozpocząć współpracę z wybraną agencją interaktywną i zacząć działać.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.