Menu / szukaj

Kluczowe przesłanie – niezbędny element zintegrowanej komunikacji marketingowej

Zapytasz, czym jest kluczowe przesłanie?

Kluczowe przesłanie jest najważniejszą myślą, informacją, którą chcesz przekazać Twojemu rynkowi w każdym komunikacie marketingowym oraz w każdym działaniu, jakie podejmiesz podczas prowadzeniu kampanii marketingu zintegrowanego.

Zawiera w sobie cel Twojej kampanii marketingu zintegrowanego.

Każda kampania marketingowa powinna mieć cel, który chce osiągnąć, Twoje kluczowe przesądnie powinno zawierać ten cel w jednym zdaniu. Odniesienie do rynku docelowego oraz działań, jakie powinni podjąć klienci również powinno znaleźć się w kluczowym przesłaniu.

Jest ograniczone do frazy lub hasła.

Jeśli nie potrafisz zawrzeć Twojego kluczowego przesłania w jednym haśle, wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie jest ono wystarczająca jasne dla Ciebie oraz dla Twoich klientów. Rozpoczynanie kampanii reklamowej w takiej sytuacji będzie równało się z marnotrawstwem twoich środków

Sprawdź czy możesz skrócić kluczowe przesłanie do pojedynczego hasła, które stanie się sloganem dla twojej kampanii reklamowej oraz będzie wyrażało dokładnie tą samą myśl, jaką zawrzesz w wszystkich komunikatach marketingowych.

Jest przewodnikiem dla wszystkich działań oraz komunikatów marketingowych.

Oczywiście będziesz zmieniał komunikaty, jednak idee, jakie niosą z sobą powinno ciągle wspierać kluczowe przesłanie.

Pojedyncze komunikaty mogą i powinny być bardziej dostosowanie do specyfiki Twojego rynku, i każdy powinien pomóc Ci osiągnąć cele zawarte w planie marketingowym.

Pamiętaj jednak, że kluczowe przesłanie jest bezpośrednio powiązane z głównym celem Twojej kampanii. Dlatego wszystkie komunikaty marketingowe, które wysyłasz, aby osiągnąć specyficzne planu marketingowego, powinny być bardzo dobrze powiązane z kluczowym przesłaniem.

Wspiera Twoją markę.

Kluczowe przesłanie powinno wspierać markę firmy. Twoja marka jest biznesową twarzą, jaką pokazujesz całemu światu. Odnosi się to nie tylko do rynku, na którym działasz, ale do każdej z osób, które zapoznają się z komunikatem marketingowym stworzonym przez Twoją firmę.

Ważne!

Zanim rozpoczniesz zintegrowaną komunikację marketingową, poznaj odpowiedź na pytanie: „Czym jest kluczowe przesłanie?” Następnie ustal własne kluczowe przesłanie podczas planowania strategii marketingowej oraz wykorzystaj je podczas kampanii marketingowej.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.