Menu / szukaj

Jak wybrać najlepszą metodę reklamy?

Pytanie:

Próbuję reklamować się na różne sposoby, ale średnio mi to wychodzi. Chciałbym móc wybrać najlepszą możliwą reklamę dla mojej firmy. Czy niektóre rodzaje reklam działają lepiej od innych? Jak wybrać najlepszą metodę reklamy?

Odpowiedź:

Wszystkie rodzaje reklam będą działać, jeśli będą prawidłowo wykorzystane a nie tylko”próbowane”. Fakt, że różne media wykorzystują inne do promowania samych siebie pokazuje, że żaden ze sposobów reklamy nie jest „najlepszy”.

Stacje radiowe promują się w telewizji, kanały telewizyjne informują o swoim programie w gazetach, gazety używają bilbordów do zwiększenia sprzedaży. Pewnie możesz też zauważyć dużą liczbę reklam,  w tradycyjnych mediach, przygotowanych przez firmy, dotychczas działające tylko i wyłącznie w internecie.

W celu pełnego wykorzystania możliwości reklamowych, konieczne jest zwrócenie szczególnej uwagi na cztery poniższe warunki.

1. Demografia.

Musisz wiedziesz jakie segmenty stanowią bazę Twoich potencjalnych klientów i być w stanie określić zgodnie z grupą wiekową i rodzajem płci jakie media powinny być wykorzystane w celu dotarcia do tych odbiorców.

Płeć: mężczyźna, kobieta, dorośli (obejmujący roważną ilość osób płci męskiej i żeńskiej)

Grupa wiekowa: W zależności do firmy, można wybrać więcej niż jedną z tych: 12-24, 18-34, 18-49, 25-54, czy 50+.

Twoja baza potencjalnych klientów może zmieniać się zgodnie z tym jak w Twojej okolicy będą otwierane bądź zamykane inne lokalne przedsiębiorstwa, uczelnie, napływają lub odchodzą turyści czy po prostu wpływ na nią ma naturalne starzeżnie się osób w Twojej lokalnej społeczności. Musisz śledzić te zmiany.

Ten krok jest niezwykle ważny ponieważ jest podstawą każdej następnej decyzji jaką podejmiesz w zakresie reklamowania Twojej firmy. Jeśli nie jesteś absolutnie pewien, kim są klienci, możesz umieszczać reklamy w niewłaściwych miejscach, przez co będziesz marnował pieniądze. Po zidentyfikowaniu klientów, musisz dowiedzieć się gdzie spędzają wolny czas. Twoje badanie powinno dostarczyć Ci szczegółowych danych demograficznych dotyczących najlepszych odbiorców reklamy. Co prowadzi nas do…

2. Lokalizacja.

Używaj tylko tej stacji radiowej, programu telewizyjnego, gazety czy strony internetowej, które dostarczą Twoje komunikaty marketingowej do wybranych segmentów klientów. Poproś osoby pracujące w tych mediach o informacje do jakich odbiorców i kiedy trafiają.

Wydawaj pieniądze tylko na takie media, które docierają do Twoich grup odbiorców. Nigdy nie kupuj miejsca czy czasu reklamowego na podstawie swojego gustu lub przeczucia. To najlepsza droga do porażki.

3. Wiadomość dla potencjalnych klientów.

Masz tylko kilka sekund na opowiedzenie historii, więc streszczaj się.  Nie powinieneś pisać/mówić „Przyślijcie pomoc najszybciej jak możecie w ramach możliwości i dostępnych środków” kiedy możesz krzyczeć „Pomocy!”.

Będziesz potrzebował czegoś co przyciągnie uwagę i przekona potencjalnego klienta do tego, aby odwiedził Ciebie, a nie konkurencję. Poproś profesjonalnego copywritera o pomoc. Tworząc reklamę najelepiej jest skorzystać z pomocy wyspecjalizowanej agencji marketingowej, ale pytając pracowników danego medium możesz szybko przekonać się, że będą bardziej niż szczęśliwi mogąc zaoferować Ci przygotowanie reklamy.

4. Częstotliwość.

Bez wystarczającej ilości wyświetleń reklamy, większość Twoich potencjalnych klientów nie zobaczy i nie usłyszy tego co masz im do przekazania.  Radio, telewizja, prasa, internet wymagają różnego podejścia w przygotowywaniu harmonogramu pokazywania reklamy. Lepiej jest przeznaczyć większy budżet na pojawianie się często w wybranej stacji radowiej czy telewizyjnej, prasie czy stronie internetowej, niż rozpraszać się na wiele różnych, nie uzyskując efektywnej częstotliwości w żadnym konkretnym miejscu.

Cokolwiek zdecydujesz się robić, nie „próbuj się” reklamować. Użyj reklam, aby osiągać założone cele.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.