Menu / szukaj

Zwiększenie sprzedaży dzięki doradztwu marketingowemu

Czy kiedykolwiek po przeczytaniu reklamy w gazecie, usłyszeniu jej w radiu lub obejrzeniu w telewizji, wstałeś i ruszyłeś do sklepu, aby kupić reklamowany produkt?

Albo, czy po przeczytaniu artykułu w internecie lub opinii, jaka pojawiła się na jednym z serwisów społecznościowych, zdecydowałeś się na natychmiastowy zakup usługi o której była tam mowa?

Prawdopodobnie nie. Dlaczego więc pragniesz, aby Twoje działania marketingowe odniosły natychmiastowy skutek?

Odpowiedź jest prosta: Ponieważ  chcesz odnieść sukces, zdobyć bądź utrzymać klientów, a przy okazji rozwijać firmę 🙂

Realia są jednak takie, że większość klientów musi wielokrotnie zetknąć się z ofertą, aby w przyszłości z niej skorzystać. I ten kontakt musi być zaaranżowany w taki sposób aby informacja, którą chcesz przekazać utkwiła w głowie klienta.

Klient musi poznać Twoją firmę. Potrzebujesz zatem dobrej strategii marketingowej, która zapewni Ci pewność, że Twoje kluczowe przesłanie dotrze do docelowych klientów. Opowieść, którą przedstawiasz potencjalnym klientom musi być wiarygodna i musi prowadzić do tego, że prędzej (lepiej) lub później (gorzej, ale też całkiem nieźle) kupią od Ciebie.

Możesz korzystać z szerokiego wachlarza działań marketingowych, starając się dotrzeć i pozostać na dłużej w głowie klienta. Jednak brak wiedzy, jakie konkretnie działania sprawdzają się na rynku, brak rozeznania na rynku czy po prostu zwykła lekkomyślność w podejściu do wydawania pieniędzy na marketing, powodują marnowanie środków, jakie posiadasz.

Dzięki wysiłkom marketingowym, jakie podejmiesz, powinieneś przeprowadzić klienta przez całą drogę od pierwszego kontaktu, poprzez zdobywanie informacji o ofercie, dalszego kontaktu, aż do dokonania przez niego zakupu i obsługi posprzedażowej. Nieustanie badając rezultaty jakie osiągasz  będziesz w stanie wybrać najlepsze drogi prowadzące do dalszego zwiększenia sprzedaży.

Oczywistym jest jednak przy tym, że chcesz, aby działania marketingowe, w które inwestujesz przynosiły efekty. I aby przynosiły te efekty szybko. Nie po to w końcu wydajesz na nie pieniądze aby nic z nich nie mieć. Pieniądze, które inwestujesz muszą przekładać się na sprzedaż. Inaczej firma nie będzie zarabiać.

Wiem jednak jak trudno jest wybrać odpowiednie działania marketingowe. Zdaję sobie sprawę z tego, że może być bardzo trudno skupić uwagę i zdecydować co i kiedy chcemy jako firma komunikować. Nie raz słyszałem opowieści jak firmy w przeszłości przepalały praktycznie każdy budżet marketingowy i nie dostawały za to praktycznie nic w zamian.

W trakcie mojej współpracy z klientem taka sytuacja nie ma prawa mieć miejsca. Dbam o to, aby każda złotówka wydana na marketing przynosiła wyraźny zwrot z inwestycji.

Moim głównym celem jest zwiększenie sprzedaży, szybciej niż to Twoja firma mogłaby zrobić samodzielnie.  To zwykle dzieli się na: pewną kombinację odkrycia na nowo opowieści marketingowej firmy, udoskonalenia komunikatu marketingowego, uproszczenia tego, jak jest on przekazywany oraz zastosowania czasami innowacyjnych ale zawsze skutecznych działań marketingowych.

Jako doradca marketingowy często spotykam się z pytaniami dotyczącymi tego jak najlepiej promować daną firmę. Aby jednak odpowiedzieć na te pytania konieczne jest po pierwsze, zrozumienie grupy docelowej do której jest kierowany komunikat oraz po drugie, regularne spotkania z właścicielem firmy lub osobą, która jest odpowiedzialna za promocję i rozmowa na temat działań marketingowych jakie podejmowała i podejmuje obecnie ich firma.

Potrafię zaproponować bardzo skuteczne działania marketingowe i potrafię sprawić, że firma będzie zdobywać nowych klientów i polepszać relacje z obecnymi. Dzieje się to szybciej, lepiej, efektywniej niż w przypadku gdybym nie współpracował z taką firmą.

Zdaję sobie sprawę z tego, że to właśnie osoba będąca na kierowniczym stanowisku w firmie, najlepiej rozumie rynek dlatego jedną z głównych części procesu doradczego są cotygodniowe spotkania, na których razem osobą z którą współpracuję (zwykle jest to właściciel firmy) rozmawiamy na temat możliwości marketingowych firmy i tego jak wprowadzić je w życie. Zwykle jest to bardzo ożywiona i ciekawa dyskusja 🙂

Posiadam narzędzia i sprawdzony proces współpracy doradczej, który powoduje, że firma jest w stanie o wiele skuteczniej pozyskiwać nowych klientów i budować relacje z obecnymi.

Już teraz przekonaj się jak może wyglądać nasza współpraca i skontaktuj się ze mną pisząc na adres: lukasz.schab@ardeum.pl lub dzwoniąc: 533 483 360.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.

  • Ewa Kasiak

    a co zrobić w przypadku, gdy coraz częściej reklama produktu w TV skłania ludzi do jego zakupu w internecie? przypuszczalnie nie jest to aż tak duży problem, bo TV ma ogromny zasięg, więc znacznie zwiększa szanse zakupu nawet poprzez internet. Co jednak w sytuacji, gdy producent wydaje pieniądze na działania marketingowe w różnych kanałach, a potencjalny konsument widzący reklamę w tv, wyszukuje najtańszą oferte tego produktu i kupuje gdzie indziej?

  • Cześć Ewa. Dziękuję za pierwszy komentarz na blogu 🙂
    Jeśli dobrze rozumiem pytanie to trzeba wziąć pod uwagę to że producent nie straci na tym że jest promowany w telewizji, ponieważ niezależnie od tego gdzie klient kupi produkt danej marki to i tak na tym zarobi. 

    Inaczej ma się w przypadku „pośredników” np. sklepów z sprzętem RTV i AGD. Wtedy faktycznie może pojawić się problem związany z tym że duża sieć sklepów promując jakieś urządzenie np. poprzez TV, może wcale nie zwiększać sprzedaży u siebie, ale robić to w sklepach internetowych. Przy czym na ich korzyść przemawia na pewno to, że klient może dotknąć urządzenie które chce kupić, i wie że jak za nie zapłaci to na pewno je dostanie. Tak niekoniecznie dzieje się w przypadku rozważania zakupu przez internet, wtedy klienci są zwykle bardziej nieufni. 

    Moim zdaniem, duże sieci oferujące urządzenia za pośrednictwem wyspecjalizowanych punktów mogą wykorzystać możliwość bezpośredniej interakcji z klientem w celu budowania pozytywnego doświadczenia i właśnie przez to mogą zyskiwać w walce z sklepami internetowymi. 

    Przy czym w parze z reklamami w telewizji powinno iść najpierw zapoznanie się z cenami na rynku i takie przygotowanie oferty żeby była atrakcyjniejsza bądź porównywalna cenowo z ofertą konkurencji w internecie. Na korzyść sieci przemawia rozmiar zamówień realizowanych co umożliwia wynegocjowanie korzystnego rabatu, niedostępnego dla małych sklepów internetowych.