Menu / szukaj

Jak przygotować skuteczne reklamy?

Większość reklam nie jest stworzonych, aby przekonywać, są przygotowane tak, aby nikogo nie urazić.

Czy docierasz do klientów? Klientów, na których zdobicie wydajesz pieniądze, a których nigdy nie zobaczysz, bo Twoje reklamy nigdy nie zwrócą na siebie ich uwagi. Poniżej przedstawiam, moim zdaniem, cztery największe błędy reklamodawców, które sprawiają, że ich reklamy nie są jasne i wciągające.

Wymaganie „profesjonalnych i ładnych” reklam

Jeśli upierasz się przy tym, aby Twoje reklamy „brzmiały dobrze” sprawiasz, że staję się łatwe do przewidzenia. Przewidywalne reklamy nie otworzą Ci drogi do świadomości klientów.

Takim reklamom nie udaje się zdobyć uwagi potencjalnych klientów.

Informowanie bez przekonywania

Nie twórz reklam, które prezentują informacje bez:

Poparcia swoich twierdzeń:

Przykład: „Gwarantujemy najniższe ceny!” A co w przeciwnym razie? Będziecie przepraszać?

Wyjaśnienia korzyści dla klienta:

Przykład: „Używamy synchro-idealnej metody!” Co to znaczy?

Rozrywka bez przekonywania

Nie projektuj reklamy, która dostarcza rozrywki bez:

Zapewnienia jasnego przekazu

Spowodowania, że klient wyobraża sobie samego siebie podczas podejmowania działania

Najlepsze reklamy sprawiają, że klienci wyobrażają sobie samych siebie podejmujących działanie. Reklamy te dostarczają:

Zaangażowanie – obserwowanie tańczącej osoby w reklamie powoduje, że część Ciebie też chciałaby tańczyć, to dobra reklama.

Jasny przekaz: białe słuchawki prowadzące do uszu tańczącej osoby pokazują, że reklamowany produkt jest osobistym odtwarzaczem muzyki.

Dekorowanie bez przekonywania

Graficy często tworzą pewien styl wizualizacji i nazywają to „brandingiem”. Dobrze, jeśli reklamowany produkt jest związany z modą, postawą, stylem życia, ale broń Boże, jeśli chcesz promować produkt lub usługę, której zastosowanie czemuś służy.

„Czy lubisz tą reklamę?” – pyta grafik. „Tak, jest doskonała”, odpowiada klient. „Kolory tworzą odpowiedni nastrój i czuję, że zdjęcia doskonale tutaj pasują. Myślę, że ta reklama doskonale nas reprezentuje”. Przepraszam, ale ja się nie zgadzam. Dobra grafika powinna służyć przekonaniu klienta, a nie być celem samym w sobie.

Najważniejszą rzeczą jest zdobycie uwagi klienta i zmuszenie go do działania. Niepokoisz się o urażenie kogoś? 98,9 procent z klientów, którzy nie lubią Twoich reklam i tak pojawi się w Twoim sklepie i kupi od Ciebie, kiedy będą potrzebować tego, co sprzedajesz. Ci klienci nie będą Twoim kosztem, będą za to narzekać kasjerowi/sprzedawcy podczas przekazywania pieniędzy za zakupiony towar lub usługę.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.