Menu / szukaj

Jak przygotować ankietę satysfakcji klienta na potrzeby badania rynku?

Satysfakcja Twoich klientów jest kluczem do sukcesu. Chcesz, aby klienci byli szczęśliwi i zadowoleni z produktów i usług, jakie dostarczasz. Jeśli będą czuli, że otrzymują doskonałą jakość za swoje pieniądze, firma na pewno nie będzie mogła narzekać na ich brak.

Jednak, aby dowiedzieć się, co klienci lubią, a co działa na nich wprost przeciwnie, musisz ich o to zapytać. Dzięki temu dowiesz się, jakie działania będzie musiał podjąć, aby udoskonalić firmę. A co najważniejsze zaczniesz spełniać oczekiwania Twoich klientów.

Aby uzyskać cenne dla  informacje powinieneś przeprowadzić wśród klientów badanie marketingowe ich satysfakcji.

Przygotowałem specjalnie dla Ciebie ankietę satysfakcji, którą możesz już teraz wykorzystać we własnym badaniu rynku.

W naszej ankiecie satysfakcji nie zastosujemy skali od 1 do 5, nie będzie w niej też żadnych długich pytań. Będzie za to zawierać listę kluczowych aktywności biznesowych oraz trochę miejsca na odpowiedź. Ograniczymy możliwość odpowiedzi do „Wyjątkowe” i „Potrzebują Udoskonalenia”. Odpowiedzi będą, więc wyraźnym sygnałem jak przedstawia się Twoja firma w oczach klienta. Dzięki temu, że ankieta będzie tylko na jednej stronie uczynimy bardziej prawdopodobną udzielenie odpowiedzi.

Umieść w ankiecie wolną przestrzeń na umieszczenie twojego numeru faxu, adresu mailowego lub adresu, pod którym obecnie znajduje się Twoja siedziba. Dzięki temu klient będzie mógł dostarczyć wypełnioną ankietę do Ciebie.

Zapamiętaj, aby strać się postępować zgodnie z komentarzami, jakie uzyskasz. Jeśli będziesz zmieniał procedurę, dokonywał zmian w reklamie itd. nie zapomnij powiadomić o tym klienta, którego komentarz zmusił Cię do dokonania tej zmiany. Daj znać klientom że możesz teraz wykonywać pracę o wiele lepiej właśnie dzięki im pomocy.

Poniższą ankietę umieść na papierze firmowym:

Ankieta Satysfakcji Klienta

W ciągłym poszukiwanie lepszych dróg ku doskonałości naszych produktów i usług pragniemy zaprosić Cię do wypełnienia naszej ankiety. Chcemy wiedzieć, co o nas myślisz. Najważniejsze dla nas jest uzyskanie informacji właśnie od Ciebie. Pomóż nam udoskonalić usługi/produkty które świadczymy/wytwarzamy dla Ciebie.

Dostarcz ankietę [Opisz jak chcesz, aby ankieta do Ciebie wróciła]

Zakreśl „Wyjątkowe” lub „Potrzebują udoskonalenia” i napisz Twój komentarz:

Produkty: >Wyjątkowe< >Potrzebują Udoskonalenia<

_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

Usługi i wsparcie: >Wyjątkowe< >Potrzebują Udoskonalenia<

_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

Dostawa: >Wyjątkowa< >Potrzebuje Udoskonalenia<

_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

Zamówienie i dokonanie płatności: >Wyjątkowe< >Potrzebuje Udoskonalenia<

_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

Pracownicy: >Wyjątkowi< >Potrzebują Udoskonalenia<

_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

Ankieta marketingowa przedstawiona powyżej jest oczywiście tylko jedną z możliwych, myślę jednak, że spełni Twoje oczekiwania. Skopiuj ją i zacznij od dzisiaj używać w firmie, a na pewno podniesiesz satysfakcję klientów.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.