Menu / szukaj

[Infografika] Rozwój Groupona i innych serwisów zakupów grupowych

Branża zakupów grupowych rozwija się niezwykle dynamicznie. Jej niewątpliwym liderem jest firma Groupon, która powstała na bazie frustracji wywołanej próbami anulowania umowy telefonicznej przez jej twórcę. Swoją drogą to ciekawe jak małe wydarzenie może wpłynąć na życie pojedynczego człowieka i części świata.

Serwisy zakupów grupowych, jak wynika z badań przeprowadzonych przez PBI, zdobyły w Polsce 3,2 mln użytkowników. Powoli przestajemy się dziwić, gdy w internecie, praktycznie wszędzie, widzimy reklamę jednego z nich.

Oczywiście wraz z wzrostem zainteresowania tym rynkiem powstają nowe serwisy oferujące ofertę zbliżoną do obecnych liderów. Niektóre z nich skupiają się na określonych produktach, oferując np. tylko odzież znanych marek.

Inne koncentrują się na wybranym segmencie klientów, kierując swoje komunikaty marketingowe do osób mogących sobie pozwolić na zakup luksusowych produktów i usług, ale chcących zaoszczędzić np. 20-30 procent, co nie jest dużą obniżką w porównaniu z innymi zakupami grupowymi, jednak w tym przedziale cenowym, wystarczającą, aby zachęcić do skorzystania z oferty.

Coraz trudniejsze staje się zaistnienie z podobnym serwisem i zebranie odpowiedniej bazy użytkowników, która pozwoliłaby na zyskowny rozwój. Konieczne staje się przemyślenie strategii postępowania i wybór odpowiedniej niszy rynkowej w tym segmencie.  Duzi gracze: Facebook i Google, a w Polsce Allegro są w stanie przygotować podobne serwisy i przejąć część rynku. Jednak mniejsze firmy dysponujące  mniejszymi budżetami, jeśli zdecydują się na wejście z ofertą identyczną jak inne, już działające serwisy, będą miały duże problemy z przebiciem się na rynku.

Bardziej opłacalne wydaje się więc przygotowanie unikalnej oferty i skupienie na grupach użytkowników, którzy do tej pory niewiele zyskali na zakupach grupowych.

Poniżej przedstawiam infografikę z informacjami dotyczącymi  Groupona:

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.