Menu / szukaj

Główna korzyść z przeprowadzania badań marketingowych

Wyobraź sobie sytuację, w której Ty razem z współpracownikami ciężko pracujecie nad budową nowego produktu. Poświęcanie czas i pieniądze na jego rozwój. Tworzycie plan marketingowy. Przygotowujecie kampanię marketingową. Rozpoczynacie sprzedaż produktu i … I co? I nic. Okazuje się, że wasz produkt nie zostaje przyjęty przez rynek, nawet mimo ogromnych nakładów na jego promocję. Niestety taka sytuacja jest rzeczywistością w wielu firmach.

Dlaczego tak się dzieje?

W większości przypadków głównym powodem, dla którego wypuszczany jest produkt, który nie spełnia oczekiwań klientów i nie zaspokaja ich potrzeb jest brak przeprowadzenia na początku procesu badań marketingowych. Nie znajomość zachowań klientów oraz ich opinii o pomyśle, jaki chcecie wprowadzić w życie powoduje, że kierowani tylko i wyłącznie własną intuicją powoduje jego klęskę.

Na pewno prawidłowe przeprowadzenie badania marketingowego nie jest sprawą prostą. Każdy, nawet najmniejszy błąd może skutkować znacznym odchyleniem uzyskanych wyników od rzeczywistości.

Czy jednak nie warto najpierw przeprowadzić badanie marketingowe, niż inwestować znaczną ilość środków w produkt, który jest skazany na porażkę?

Osobiście uważam, że warto ograniczyć ryzyko, z jakim nieodłącznie związane jest prowadzenie działalności gospodarczej.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.