Menu / szukaj

Firmowe blogi kluczowym elementem zintegrowanej strategii komunikacji marketingowej

Gdy od pewnego czasu jesteś już w biznesie, możesz zacząć się zastanawiać: „Jak mogę poprawić swoją stronę?” Jeśli szukasz dobrego sposobu na poprawienie swojego biznesu, powinieneś rozważyć prowadzenie bloga.

Oto kilka przyczyn, dlaczego blog to dobry wynalazek marketingu internetowego.

Blogi są niedrogie

Jednym z kluczów w prowadzeniu udanego oraz przynoszącego zyski biznesu jest utrzymywanie swoich wydatków na niskim poziomie. Podobnie jak w przypadku strony, na bloga naprawdę można sobie pozwolić.

Wiele stron takich jak Blogger, WordPress oraz LiveJournal to darmowe narzędzia do publikacji blogów, które nie wymagają technicznego doświadczenia, a pozwalają Ci zacząć blogować już dziś.

Blogi są łatwe w utrzymaniu

Z darmowymi stronami z blogami takimi jak te wymienione wyżej łatwo się pracuje. Posiadają one gotowe szablony blogów, które mogą zostać dopasowane do potrzeb. Możesz modyfikować każdy element swojego szablonu bloga od kolorów tła i czcionek po ogół layoutu.

Szablony blogów mają bogate edytory tekstowe, które pozwalają Ci dosłownie na wszystko – np. dodawanie zdjęć czy linków – prostym kliknięciem.

Możesz nadać klasy swojemu blogu poprzez dodawanie materiałów video czy zdjęć, które także przyciągną uwagę ludzi i sprawią, że Twój blog pokaże się w wyszukiwarkach. Istnieją tutoriale o wszystkim, czego zapragnąłbyś zrobić na swoim blogu zarówno na samych stronach z blogami jak i poza. Te tutoriale przeprowadzą Cię przez każdy krok blogowania taki jak dodawanie zdjęć czy video oraz dodawanie widgetów.

Blogi sprawiają, że jesteś obecny w sieci

Podczas gdy strona Twojej firmy jest raczej statyczna i rzadko się zmienia, Twój blog jest dynamiczny i zmienia się ciągle. Rozważ swój blog jako codzienny głos firmy, który mówi nie tylko o Twoich produktach i usługach.

Na blogu możesz oferować porady, komentować codzienne wydarzenia, bądź nakłaniać klientów, by coś napisali. Możesz także wynająć profesjonalnych pisarzy, którzy za opłatą będą pisać artykuły za Ciebie.

Jeśli dasz im wystarczający powód, Twoi klienci powrócą na bloga oraz sprawdzą, co mówisz i co dzieje się w Twojej firmie.

Blogi są łatwo dostępne dla Twoich klientów

Twoi klienci nie będą mieli problemów w rozeznaniu się w blogu, gdyż blogi są podzielone na kategorie. Mogą udać się do części bloga, które najbardziej ich interesują.

Blogi są pierwotnie sformatowane i nastawione na komentarze, co sprawia, że są dobrym sposobem na zdobycie opini i komunikację. Jeśli możesz sprawić, by ludzie wypowiadali się na Twojej stronie, przyciągnie to uwagę. Nie jest trudno nakłonić ludzi do komentowania. Wiele blogów oferuje kupony zniżkowe za proste, lecz dobrze przemyślane komentarze.

Blogi to dobre narzędzie e-mail marketingu

Blog to także dobry sposób na poprawienie swojej kampanii e-mail marketingowej. Blogi wydają się mniej inwazyjne i nakłaniające do sprzedaży niż e-maile. Są prostym i nieco bardziej zwyczajnym sposobem, by wygłosić swoje nowe pomysły i skorzystać z zachęty kupna produktów i zapisać się na listę mailingową.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.