Menu / szukaj

Facebook Places jako rozszerzenie form marketingu na Facebooku

Żyjemy w czasach, w których coraz bardziej zacierają się granice miedzy marketingiem w internecie a marketingiem poza siecią.

Obecnie większość dużych kampanii reklamowych wykorzystuje możliwości, jakie daje internet wspierając tym działania prowadzone w tradycyjny sposób. Nie ma temu co się dziwić. Takie połączenie daje nadzwyczaj dobre efekty.

Przykład: Jeśli nasza reklama ma potencjał wirusowy to jej korzystne skutki jako firma odczujemy tak naprawdę tylko wtedy, jeśli damy możliwość dzielenia się nią internautom, zapewniając im odpowiednie do tego celu narzędzia i maksymalnie ułatwiając cały proces dzielenia się informacją o reklamie ze znajomymi.

Jedną z możliwości reklamy, jaką oferuje Facebook jest odpowiednie użycie Facebook Places. Obecnie ich potencjał jest jeszcze słabo wykorzystany. Sytuacja daleka jest od idealnej, o jakiej na pewno marzyliby marketingowy, którzy poważnie myślą o skorzystaniu z tej możliwości promocji. Jednak z czasem będzie to coraz efektywniejsze narzędzie.

Załóżmy przez chwile że prowadzimy dosyć duży hotel i chcemy go promować na Facebooku. Poza wizerunkowym przygotowaniem naszego fanpage chcemy również zainwestować w reklamę w modelu CPM. Zamierzamy również zlecić agencji interaktywnej prowadzenie komunikacji z osobami, które polubią nasz profil. W przyszłości rozważymy uruchomienie aplikacji konkursowej.

W naszym przypadku wydaje się że wzięliśmy pod uwagę większość dobrych pomysłów na promocję na Facebooku. To jednak nie jest do końca prawda. Kolejna forma reklamy, którą warto wziąć pod uwagę jest właśnie meldowanie się użytkowników Facebooka w naszej lokalizacji.

O ile na pewno cześć klientów będzie się meldowało bez dodatkowej zachęty, umieszczając jednocześnie odpowiednią informację na swojej tablicy a tym samym promując nasz hotel wśród swoich znajomych to o wiele więcej osób będzie chciało to zrobić, jeśli zaproponujemy im odpowiednie zachęty. Możemy np. zaproponować 5% zniżkę dla osób, które zameldują się w naszym hotelu.

Mimo że taka reklama może wydawać się dosyć droga to w porównaniu z kosztem prowadzenia skutecznej kampanii w linkach sposonosrowanych na Faceboku czy wreszcie kosztem prowadzenia profesjonalnej i angażującej komunikacji z fanami jest to koszt tak naprawdę koszt porównywalny. Przy odpowiednim zastosowaniu daje o wiele lepsze efekty przy założeniu ze dotrzemy do odpowiednich osób z grupy docelowej.

Najlepszym wyjściem jest oczywiście połączenie tych działań i zainwestowanie w pełny wachlarz narzędzi promocyjnych, jednak, jeśli nasze środki są ograniczone to Facebook Places wydaje się bardzo korzystnym rozwiązaniem w określonych typach biznesu, a jego włączenie np. w prowadzony już program lojalnościowy da korzystne efekty.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.