Menu / szukaj

Dlaczego strona internetowa powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych?

Może to kwestia wygody, lub w tych czasach zera cierpliwości może to być kwestia natychmiastowego dostępu do informacji, jednak liczba osób zwracających się w kierunku urządzeń mobilnych umożliwiających dostęp do internetu stale rośnie.

Rosnąca popularność smartfonów tylko podkreśla ten trend wzrostowy. Moim zdaniem jesteśmy w środku bumu na smartfony. Jest to jeszcze bardziej prawdopodobne, gdy patrzymy na badania pokazujące zmianę w sposobach dostępu do internetu. Konieczne jest, zatem dostosowanie strategii obecności w internecie i jednocześnie strategii optymalizacji strony internetowej. w celu adaptacji do zachodzących zmian.

Poniżej przedstawiam cztery ważne powody, dla których warto rozpocząć optymalizację i kalibrację stron internetowych, a w szczególności sklepów internetowych do urządzeń mobilnych.

Myśl o swoich klientach – strony bez wersji mobilnych, są trudne w odbiorze. Ich użyteczność, gdy przeglądamy je na urządzeniu mobilnym drastycznie spada. Normalnie strony często są bogate w treść, zawierają aplikacje flash i video i nie wyświetlają się poprawnie w smartfonie. Nie udostępniając mobilnej wersji Twojej strony internetowej, celowo sprawiasz, że doświadczenie użytkowników z jej korzystania, jest bardzo niskiej jakości. Niezadowoleni klienci oznaczają tylko jedno – spadek sprzedaży.

Szybko rosnąca liczba użytkowników urządzeń mobilnych. Można łatwo sobie wyobrazić, że trend wzrostowy będzie się utrzymywał, co sprawi że liczba użytkowników osiągnie niespotykaną do tej pory wartość. Jeśli nie dokonasz optymalizacji już teraz, stracisz świetną okazję na dotarcie do nowych klientów i zajęcia dobrej pozycji wśród innych firm z Twojej brażny.

Wysoki współczynnik klikalności. Różne badania przeprowadzone w ciągu ostatnich kilku lat wykazały, że w porównaniu z normalnymi internetowymi reklamami, ich mobilne odpowiedniki mają lepszy współczynnik klikalności. Mobilny CTR to od 5% do 15%  podczas gdy średni CTR podczas normalnego dostępu do internetu to 2%. Mobilna przestrzeń bez wątpienia wyznacza nowe granice w marketingu internetowym i oferuje doskonałą okazję na przeniesienie Twoich działań SEM na nowy poziom.

Docierasz do fanów rozwiązań mobilnych. Jestem pewien, że widziałeś ludzi którzy nie mogą znieść oddzielenia ich od BlackBerry czy iPhona nawet na minutę. Spędzają oni więcej czasu na używaniu urządzeń mobilnych niż robią to z swoimi komputerami. Wolą mieć dostęp do sieci za pośrednictwem telefonów komórkowych i jak wskazuje wiele badań, skierowanie do nich działań reklamowych innymi kanałami będzie tylko stratą czasu. Jeśli nie zbudujesz mobilnej obecności i nie skalibrujesz odpowiednio działań marketingowych, stracisz jedną możliwość na dotarcia do sporej grupy osób, które są w stanie kupować dużo produktów i usług.

Wydaje się, że wartość marketingu mobilnego będzie rosnąć wykładniczo i nic nie wskazuje, aby miało być przeciwnie. Tak, więc, jeśli jesteś w jakikolwiek sposób odpowiedzialny za marketing internetowy Twojej firmy, musisz przestać ignorować mobilną przestrzeń Twojej strony internetowej i zacząć aktywnie działać w celu jej optymalizacji.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.