Menu / szukaj

Dlaczego samodzielnie powinieneś wprowadzać dane klientów do systemu CRM

Wraz z rozwojem biznesu, rozpoczyna się delegowanie bądź zlecanie „administracyjnych” zadań. Jednym z takich zadań jest często wprowadzanie danych kontaktowych z wizytówek do sytemu CRM. Zadanie zwykle zlecane młodszej załodze, a w dzisiejszych czasach wirtualnemu asystentowi lub praktykantowi.

Jako osoba prowadząca firmę muszę zlecać tyle czynności administracyjnych ile to tylko możliwe, aby zachować czas na skoncentrowanie się na marketingu, sprzedaży, pracy z klientem. Jednak wprowadzanie danych kontaktowych jest jednym zajęciem, które wykonuje osobiście.

Zajęcie nie jest ogromnie uciążliwe – jednak pochłania czas. Jestem przygotowany by zainwestować ten czas z trzech powodów:

  1. Zawsze przywołuję przydatne szczegóły z mojej interakcji z kontaktem, który mogę wprowadzić do systemu – jednak nie zdobyłem tego w czasie i w sposób, w jaki asystent byłby w stanie to przepisać. Jak wiele osób notuję przydatne informacje na odwrocie wizytówek. Ale oczywiście nigdy nie zdobędę wszystkiego. Zapiski w danych kontaktowych często przywołują przydatne wspomnienia, które wówczas mogę umieścić w systemie.
  2. To osadza dane kontaktowe w mojej pamięci i sprawia, że łatwiej je pamiętam – zwłaszcza, jeśli zauważyłem coś, co ich interesuje lub pomyślałem o czymś co mogę zrobić by im pomóc. Przeglądam moją listę kontaktową co miesiąc (co tydzień w przypadku kontaktów z wysokim priorytetem) by sprawdzić czy jest coś co mogę zrobić by ułatwić moje stosunki. Osadzając dane kontaktowe w mojej pamięci, wiele z tych czynności i tak przebiega automatycznie w trakcie miesiąca.
  3. To skłania mnie do rozmyślania o natychmiastowym kontakcie z klientami. Jeśli jest coś przydatnego, co mogę dla nich zrobić w przeciągu kilku dni od czasu jak się spotkaliśmy, zapadnę im bardziej w pamięć i będę wspominany z wdzięcznością niż jedynie, jako kontakt, który nawiązali jakiś czas temu. Kilka minut zainwestowanych w rozmyślanie o tym, co powiedzieli, potrzebach lub zainteresowaniach, które wyrazili i zasobach, do których mogę mieć dostęp, może zawsze pomóc im zarobić więcej.

Teraz oczywiście mógłbyś zdobyć asystenta, który wpisałby nieobrobione szczegóły, a następnie przejrzeć je osobiście i wykonać zadanie, o którym właśnie mówiłem. To jednak tak naprawdę nigdy dobrze dla mnie nie wypadło.  Tak więc, dla mnie, czas spędzony na byciu administratorem bazy danych o moich klientach jest czasem dobrze spędzonym.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.

  • .

  • Opisana w artykule rada, zawarta w tytułowym” dlaczego powinieneś sam wprowadzać dane klientów do CRM” to jeden z klasycznych, szkolnych niemalże przypadków popełnienia błędu w trakci wdrożenia CRM, gdyż:
    1) Firma traci kontrolę nad tym, jakie dane są a jakie nie są wprowadzane.2) Handlowiec zamiast sprzedawać oddaje się administracji, co jest szczególnie niebezpieczne w przypadku osób, pracujących z niską motywacją, np. telemarketerów. Zamiast dzwonić – namiętnie tworzą bazę.3) Nie każdy podmiot na rynku jest naszym potencjalnym klientem. Istnieje coś takiego, jak __kwalifikacja__ leada, zgodnie z którą leadów niepasujących do profilu naszej firmy odrzucamy, oszczędzając w ten sposób koszta czasu, dojazdów, wizyt, gadżetów itd. zmarnowanych na nierokujące kontakty.Reasumując – autor nie ma pojęcia o czym pisze.

  • Dlaczego kasujecie komentarze, obnażające Wasz brak wiedzy w temacie? 😀