Menu / szukaj

Dlaczego nie powinieneś zaprzestać realizacji planu marketingowego i zawartego w nim planu promocji

1. Przestaniesz zdobywać nowych klientów.

Gdy przestaniesz prowadzić działania promocyjne, bardzo szybko przekonasz się, że liczba nowych klientów zostanie ograniczona. A brak nowych klientów oznacza mniejsze zyski i w konsekwencji zablokowanie dalszego rozwoju firmy.

Jeśli nie będziesz stale przekazywał komunikatu promocyjnego nowym osobom, nikt nie będziesz chciał u Ciebie kupować.

2. Sprawiasz wrażenie, że masz kłopoty.

Konkurencja wcale nie musi dokładnie badać Twoich ruchów, wystarczy jej tylko informacja o tym, że nie promujesz się tak intensywnie jak poprzednio.

Dzięki temu będzie wiedziała, że nie jesteś w stanie podjąć równorzędnej walki i na pewno, jeśli będziesz w stanie, wykona ruch zmierzający do całkowitego usunięcia twojej firmy z rynku.Dodatkowo to, że przestaniesz się promować zostanie zauważone przez część stałych klientów, którzy mogą poczuć się niepewni, co do dalszej współpracy i przejdą do konkurencji.

3. Spadną morale wśród Twoich pracowników.

Pierwszymi, którzy dowiedzą się o zaprzestaniu prowadzenia działań promocyjnych, będą Twoi pracownicy. Widząc ograniczenia, jakie nakłada na siebie firma, zaczną zastanowić się nad dalszymi redukcjami kosztów.

Dojadą do wiosku, że następna redukcja, jaka będzie miała miejsce, to redukcja zatrudnienia. Zapewniam Cię, że nie wpłynie to na zwiększenie efektywności ich pracy.

4. Ludzie zapomną o Twoim istnieniu.

To, że ty przestanie prowadzić działania promocyjne, nie oznacza, że inni zrobią to samo. Będą starali się dotrzeć do Twoich klientów i w końcu im się to uda.

Gdy przestaniesz się promować, nie masz,co liczyć, na długie pozostanie w pamięci ludzi. Zresztą, dlaczego mieliby Cię pamiętać, codziennie muszą zapamiętać rzeczy, które są dla nich osobiście ważne. Nie będą poświęcali uwagi na pamiętanie o kolejnej firmie i osobie promującej kolejne produkty.

5. Działalność promocyjna pozwala Ci na uzyskanie przewagi nad konkurentami, którzy jej zaprzestali.

Niektórzy z twoich konkurentów mogą przestać prowadzić działalność promocyjną. Jest to ich błąd a Twoja szansa na zdobycie klientów, którzy do tej pory korzystali lub zastanawiali się nad skorzystaniem z oferty konkurencji. Nie będziesz nawet musiał zwiększać kosztów promocji.

Prowadząc ją w okresie, w którym konkurenci postanowią tego nie robić, będziesz zdobywał ich klientów bez dodatkowego wysiłku. Jedyne, co będziesz musiał czynić, to nie zaprzestać działalności promocyjnej.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.