Menu / szukaj

Dlaczego klienci nie kupują i jak na to wpływają prowadzone działania zintegrowanej komunikacji marketingowej?

Czy poświęcasz dużo czasu na prowadzenie działań marketingowych, a ciągle nie sprzedajesz tyle ile chcesz? Prawdą jest, że konsumenci mają potrzeby, które przechodzą przez odpowiednie etapy wymagań. Jeśli marketing i sprzedaż nie spełnia tych wymagań, prawdopodobnie z tego właśnie powodu Twój produkt się nie sprzedaje.

Jeśli jesteśmy klientami nie tylko przekonuje nas „cena” produktu, jesteśmy poruszeni korzyściami jakie daje produkt, jak również tym, co może dla nas zrobić: z tych właśnie powodów dokonujemy zakupu.

Jeśli sam zauważasz, że masz trudności ze sprzedaniem swoich produktów warto wziąć pod uwagę następujące powody dla których konsumenci nie kupują i ocenić, jak możesz ulepszyć marketing swoich produktów w taki sposób, aby potencjalny klient faktycznie stał się Twoim klientem.

1. Nie znają Twojego produktu.

Konsumenci nie mogą kupować produktów, których nie znają. Jeśli prowadzisz działania marketingowe, a konsumenci wciąż nie wiedzą o produkcie, to dobry moment na to, aby ocenić, dlaczego coś nie działa.

Czy kierujesz swoje komunikaty marketingowe do odpowiedniego rynku docelowego? Czy Twoja wiadomość dociera do osób, które mogą być zainteresowane zakupem Twojego produktu? Ważne jest, aby pamiętać, że nie zawsze rozwiązaniem jest zwiększenie nakładów na marketing, ponieważ problem może leżeć w tym, gdzie kierujesz swoje działania marketingowe lub jakich narzędzi używasz.

2. Nie rozumieją korzyści płynących z Twojego produktu.

Konsumenci nie kupują produktów wyłącznie w oparciu o cenę. Jednakże, nie oznacza to, że nie biorą jej pod uwagę. Konsumenci kupują na podstawie korzyści, jakie przyniesie im Twój produkt.

Gdybyś zapytał swoich klientów, jakie mają korzyści z Twojego produktu, czy wiedzieliby? Jest to bardzo istotne. Twoje działania marketingowe muszą koncentrować się na korzyściach dla danego produktu, aby konsumenci byli zainteresowani zakupem produktu. Stwórz listę trzech największych zalet danego produktu i użyj je w Twoim przekazie marketingowym.

3. Nie odczuwają, żeby Twój produkt miał wartość.

Konsumenci nie będą kupować produktów, które według nich są pozbawione wartości. Dlaczego klienci powinni cenić Twój produkt? Możesz skorzystać z zalet produktu, aby nadać mu postrzeganą wartość i to właśnie ta postrzegana wartość pomaga w sprzedawaniu danego produktu.

Jeśli klient nie widzi wartości, to po prostu pominie Twój produkt. Należy stworzyć postrzeganą wartość w Twoim przekazie marketingowym i pokazać ją potencjalnym klientom.

4. Nie dostrzegają w jaki sposób Twój produkt spełnia ich potrzeby

Mówiliśmy już o korzyściach i postrzeganej wartości, teraz porozmawiajmy o potrzebach. Czy konsumenci będą wiedzieli, w jaki sposób produkt spełnia ich potrzeby? Czy ułatwia im życie, pozwala im zaoszczędzić czas, sprawi, że poczują się lepiej? Jakie potrzeby zaspakaja Twój produkt?

Musisz powiedzieć to swoim konsumentom, nie pozwól im zgadywać lub wymyślać odpowiedzi samym – podpowiedz im. Wytłumacz im, dlaczego potrzebują Twojego produktu.

5. Twój produkt jest dla nich niedostępny.

Konsumenci nie mogą kupić czegoś, co nie jest dla nich dostępne. Jeśli słyszą o produkcie, ale jest on niedostępny, zapomnij o wysokiej sprzedaży. Konsumenci chcą z łatwością dostać produkt i z niego korzystać. Jak sprawić aby Twój produkt był dla nich bardziej dostępnym? Czy rozwiązaniem jest wprowadzenie go w różnych miejscach? Inny sposób dystrybucji produktu? Być może, sklep internetowy? Oceń dostępność produktu i sprawdź, czy należy dokonać zmian.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.