Menu / szukaj

Czym jest nisza rynkowa? Dlaczego warto w niej działać?

Nisza rynkowa – mówiąc najprościej jest to miejsce w którym działasz tylko i wyłącznie Ty lub jest obok ciebie bardzo niewielu konkurentów.

A mówiąc jeszcze prościej: Dzięki wyspecjalizowaniu się w jednej, bardzo konkretnej dziedzinie, bardzo dobrze zarabiasz na życie. Koniecznie tworząc strategię marketingową i plan marketingowy zastanów się na jakim niszowym rynku powinieneś działać.

Korzyści z samodzielnego działania w niszy są ogromne:

  1. Osoby, które zetkną się z Twoim rynkiem i skorzystają z specyficznych i oferowanych tylko przez Ciebie usług lub produktów będą od tej pory kojarzyli niszę tylko z Twoja firmą.
  2. Możesz swobodnie dyktować ceny wiedząc, że nie będziesz konkurował z nikim, kto oferuje identyczne produkty. Jesteś jedyny na rynku, co oznacza, że klient nie ma wyboru, musi kupić u Ciebie.
  3. Nie obawiasz się dużych i bogatszych konkurentów, którzy dzięki posiadanym środkom mogliby sprawić, że zniknąłbyś z rynku. Dużym firmom nie opłaca się inwestować w małe rynki i wolą skupić się swojej głównej działalności.
  4. Jeśli jesteś pierwszy na rynku masz niepowtarzalną szansę zdobycia większości potencjalnych klientów zanim jeszcze pojawi się konkurencja. Jest to najlepszy moment na budowanie trwałych relacji, które później przełożą się na stałe zamówienia. Tego, że konkurencja pojawi się na Twoim rynku możesz być pewien. W dużej mierze to właśnie od działań, jakie podjąłeś w przeszłości zależy, jak długo będziesz „cieszył się” jej towarzystwem.
  5. Jesteś liderem, to Ty wyznaczasz trendy i to potencjalni konkurenci muszą dostosowywać się do działań, jakie podejmujesz.
  6. Możesz wykorzystać to, że zaistniałeś w świadomości klientów, jako pierwszy i dzięki temu wyraźniej komunikować kluczowe przesłanie.
marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.