Menu / szukaj

Czym jest kreowanie marki i jak ważne jest w strategii marketingowej?

Na podstawie definicji podanej przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu (AMAAmerican Marketing Association) marka to „nazwa, termin, znak, symbol lub projekt graficzny bądź ich kombinacja, której celem jest identyfikacja towarów i usług jednego sprzedającego lub grupy sprzedających i odróżnienie ich od innych sprzedawców.

Poprawne zatem jest rozumowanie, że tworzenie marki to nie przekonywanie rynku docelowego, aby wybrał Ciebie nie konkurencję, lecz przekonanie potencjalnych klientów by uznali Ciebie tym, który jako jedyny zapewni im rozwiązania ich problemu.

Cele, które osiąga dobra marka:

• W sposób jasny dostarcza kluczowe przesłanie do potencjalnych klientów
• Potwierdza Twoją wiarygodność
• Przywiązuje Twoich potencjalnych klientów emocjonalnie
• Motywuje nabywcę
• Utwierdza lojalność użytkownika


Aby odnieść sukces w kreowaniu marki, musisz zrozumieć potrzeby i wymagania swoich obecnych i potencjalnych klientów. Należy to wykorzystywać w ramach strategii marketingowej firmy na każdym kroku w kontaktach oficjalnych.

Marka mieści się w sercach i umysłach nabywców, obecnych i potencjalnych klientów. Stanowi sumę ogólną ich doświadczeń i idei. Na niektóre możesz mieć wpływ, na inne prawdopodobnie nie.

Silna marka jest nieoceniona w walce o klientów, która toczy się na co dzień. Ważne jest, aby przeznaczyć czas na inwestowanie w badania, określanie oraz budowanie marki. Jakby na to nie patrzeć, marka jest źródłem gwarancji dla Twoich konsumentów. Jest to podstawowy element w komunikacji marketingowej, którego nie chciałbyś być pozbawiony.

Filip Cegielski – Ardeum.pl

Subskrybuj Ardeum.pl przez e-mail, RSS lub Facebooka, aby otrzymywać więcej takich wpisów jak ten!

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.