Menu / szukaj

Czy kiedyś skończysz rozwijać plan marketingowy?

Podzielę się z tobą sekretem, który znają najlepsi przedsiębiorcy. Tak naprawdę, nigdy nie skończysz rozwijać Twojej firmy. Nigdy nie skończyć tworzyć nowych planów marketingowych firmy.  Zawsze będziesz starał się dodać, zmienić, ulepszyć jej elementy. Nigdy nie poprzestaniesz, nawet, jeśli osiągniesz wszystkie wyznaczone wcześniej cele. Wyznaczysz nowe i zaczniesz do nich dążyć.

Czy to dobrze? Jak najbardziej tak. Gdybyś przestał się rozwijać, przestał regularnie tworzyć nowy plan marketingowy, szybko zorientowałbyś się że konkurencja którą wcześniej była daleko w tyle, nagle znalazła się obok Ciebie a nawet zaczęła Cię wyprzedzać.

Innowacyjność i nowe pomysły są i będą zawsze w cenie. Hucznie świętuj każdy sukces, jednak nie poprzestawaj w wysiłkach, aby ciągle być lepszy. Nie musisz być innowacyjny jak Apple, od którego, w tym momencie wymaga się innowacyjności, jednak zawsze znajdź element w swojej firmie, w planie marketingowym, który musisz ulepszyć.

Bo jeśli zdecydujesz, że osiągnąłeś wszystko co mogłeś, zorientujesz się stanąłeś w miejscu i przestałeś się rozwijać. Jeśli prowadzisz własną firmę, prawdopodobnie wiesz dzisiaj więcej o tym gdzie się znajdujesz, co robisz, jakie usługi oferujesz i kim są klienci. Po drodze dowiedziałeś się, co nie działa i dokonałeś potrzebnych zmian.

A czy Ty dokonujesz potrzebnych zmian, gdy zdobędziesz potrzebną ku temu wiedzę i doświadczanie? Jeśli nie, to dlaczego tak nie zrobisz?

Czy Twój biznes ciągle się rozwija? Jak?

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.