Menu / szukaj

Case study Facebookowej kampanii marketingowej Lacta Chocolate

Są powody, dla których niektóre aplikacje na Facebooku potrafią generować setki tysięcy fanów, a inne to po prostu klapa na całego. Generalnie sukces sprowadza się do podstawowych elementów: prostoty, łatwości dzielenia się informacjami i zrozumienia zachowań fanów.

Większość facebookowych aplikacji powinna być prosta, 3-4 kroki, jasne instrukcje, angażująca grafika, duże dynamiczne przyciski i świetny tekst. Następnie konieczne jest zapewnienie możliwości łatwego dzielenia się informacjami o aplikacji. Konieczna jest odpowiednia kombinacja tagowania, postowania na ścianie, zaproszeń, imprez itp. Aby zrozumieć zachowania fanów musisz ich obserwować, dowiedzieć się co sprawia, że czują się podekscytowani, dlaczego mieliby się zaangażować w Twojej działania i co chcieliby dzięki temu uzyskać.

Weźmy za przykład facebookową aplikację Lacta Chocolate. Została ona zbudowana na prostym pomyśle porównywania bliskich osób z czekoladą wynikłym z obserwowania zachowania ludzi na profilu marki na Facebooku. Ludzie mogli dostosowywać nazwę opakowania i wysyłać ich do swoich przyjaciół. Rezultaty były fantastyczne. Więcej informacji jest dostępnych w interesującym case study poniżej.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.