Menu / szukaj

Efekty wykorzystania zdarzeń sponsorowanych do promowania nowych postów na Facebooku

Zdarzania sponsorowane na Facebooku są dostępne w czterech różnych formach wspierających widoczność takich akcji naszych znajomych bądź profili, jakie śledzimy jak: kliknięcie lubię to, skorzystanie z aplikacji, dodanie nowego postu w profilu bądź check-in.

Czym dokładnie są zdarzenia sponsorowane można dowiedzieć się oglądając poniższe video. Czytaj dalej

Internetowa ankieta badawcza, jako sposób na zdobycie klientów

Wszyscy wiemy, że utrzymanie klienta jest tańsze niż zdobycie nowego. Jeśli twój budżet marketingowy jest osłabiony i zastanawiasz się, na co przeznaczyć pozostałe środki, to o wiele lepszym wyborem od ich przeznaczenia na poszukiwanie nowych klientów jest przekazanie ich na działania, których celem będzie umocnienie relacji i spowodowanie, że osoby, które wcześniej skorzystały z oferowanych usług, zrobią to w najbliższej przyszłości ponownie.

Jednym z efektywnych działań, które mogą do tego doprowadzić jest zebranie odpowiedzi na pytania dotyczące tego, czego obecnie klienci potrzebują, co sprawia, że chcieliby kupić produkt i oczywiście, jaki on powinien być, aby podjęli taką decyzję. Czytaj dalej

Jak rozpocząć działanie w marketingu społecznościowym?

Marketing społecznościowy to temat, który przewija się praktycznie w każdej branżowej rozmowie o promocji w internecie. Społecznościowe serwisy internetowe są przez wielu postrzegane jako złoty środek na bolączki dzisiejszego marketingu.

Ich głównym przedstawicielem jest Facebook, ale każdy profesjonalista zajmujący się marketingiem internetowym pamięta również o możliwości skorzystania z innych serwisów.

Nawet jeśli ostatecznie zdecyduje, że ich wpływ na grupę docelową będzie nikły i nie warto przeznaczać środków na zaistnienie w nich.

Nadal jednak, szczególnie wśród przedsiębiorców nie mających wiedzy czym tak naprawdę są social media i traktujących je jako kolejną przestrzeń na umieszczenie reklamy pojawia się myślenie typu: Jeśli produkt nie sprzedaje się zbyt dobrze, stwórzmy stronę firmową na Facebooku i zacznijmy do niej zapraszać naszych obecnych i potencjalnych klientów. Na pewno to docenią i słupki sprzedaży pójdą nam w górę. Jeśli usługa nie znajduje nabywców, nakażmy naszym pracownikom aby pozakładali firmowe profile i zaczęli komunikować się z internautami wysyłając do każdego kto akurat znajdzie się w zasięgu kliknięcia myszką reklamowe wiadomości.  Czytaj dalej

Personal branding w internecie

Personal branding w internecie

Personal branding, czyli świadome budowanie własnego wizerunku, dzięki ogólnie dostępnym narzędziom. W obecnym świecie informacji, budowanie takiego wizerunku odbywa się w dużej części w internecie.

Załóżmy przez chwilę, że poszukujesz pracy. Wymarzone stanowisko czeka na ciebie. Jednak aby je zdobyć musisz przejść proces rekrutacji i wygrać z innymi osobami, które również chcą zdobyć tą pracę. Jesteś po studiach, zainwestowałeś w ciekawe szkolenia, kilka praktyk i staży za tobą.

To, o czym nie wiesz, a co wpłynie na to, że nie otrzymasz pracy jest pewne zdjęcie umieszczone w jednym z portali społecznosciowych, na których wyglądasz szczególnie nieprofesjonalnie, prezentując się w co najmniej dwuznacznej pozie.

Oczywiście jest to przykładowe sytuacja, ale pokazuje jak to, co robisz w internecie wpływa na sukces w życiu zawodowym. Czytaj dalej

Twórz wyróżniające się produkty i marki

Twórz wyróżniające się produkty i marki

Barwne osobowości przyciągają, sprawiają, że inni chcą z nimi przebywać, słuchać co mają do powiedzenia i powodują że częściej bierzemy ich zdanie pod uwagę.

Podobnie jest z produktami, które oferuje firma. Czasy, w których produkty były identyczne dawno minęły. Nie wrócimy już do okresu, w których kilka firm produkowało ten sam produkt pod inną nazwą i tylko ona sprawiała, że te produkty różniły się od siebie.

Obecnie koniecznym jest sprawienie, że klienci dostrzegą, że produkt wyróżnia się wśród tłumu innych. To jednak nie wystarczy. Musi wyróżniać się w sposób, który powie klientom, że spełni ich potrzeby. Te świadome i te mniej świadome. Czytaj dalej

Co zrobisz gdy czas Facebooka dobiegnie końca?

Co zrobisz gdy czas Facebooka dobiegnie końca?

Facebook jest obecnie największym serwisem społecznościowym skupiającym setki milionów osób z całego świata. Na Facebooku chcą być firmy, osoby publiczne i wszyscy, którzy chcą promować swoje usługi, produkty czy idee. Jest to miejscem ścierania się różnych poglądów, udostępniania ciekawych treści a przede wszystkim obserwowania co robią nasi znajomi. Obecnie może się wydać, że Facebook zostanie z nami na stałe.

Jak jednak pokazuje historia, nic nie jest wieczne. Poczynając od upadku imperium rzymskiego a kończąc na kłopotach ogromnych korporacji w czasach współczesnych, widać że prędzej czy później wielkie przedsięwzięcia zaczynają przeżywać okresy spadku ich wartości. Często prowadzi to do konieczności ich zamknięcia lub restrukturyzacji, aby możliwe było uniknięcie dalszych strat. Czytaj dalej

Odpowiadaj na e-maile od klientów – podstawowa zasada strategii e-mail marketingu

Odpowiadaj na e-maile od klientów - podstawowa zasada strategii e-mail marketingu

Jeśli kiedykolwiek próbowałeś napisać odpowiedź na e-maila przesłanego przez dział obsługi klienta dużej korporacji, czy też na newsletter, który od nich dostałeś, to prawie pewnym jest, że otrzymałeś zautomatyzowaną wiadomość, że bardzo im przykro, ale niestety nie możesz bezpośrednio odpowiedzieć na taką elektroniczną wiadomość.

Mogło też zdarzyć się, że w ogóle nie otrzymałeś odpowiedzi. Jeśli w przypadku dużych firm takie zachowanie aktualnie jest dopuszczalne i niestety dosyć powszechne, to w przypadku  innych firm regułą powinno być praktycznie natychmiastowe odpowiadanie na e-maila. Nawet jeśli nie od razu z odpowiedzą na zadane pytania czy przedstawione wątpliwością, to chociaż z informacją że odpowiednia osoba w firmie zajęła się sprawą i wkrótce prześle szczegółowe informacje dotyczące sprawy klienta. Czytaj dalej

[Infografika] Rozwój Groupona i innych serwisów zakupów grupowych

[Infografika] Rozwój Groupona i innych serwisów zakupów grupowych

Branża zakupów grupowych rozwija się niezwykle dynamicznie. Jej niewątpliwym liderem jest firma Groupon, która powstała na bazie frustracji wywołanej próbami anulowania umowy telefonicznej przez jej twórcę. Swoją drogą to ciekawe jak małe wydarzenie może wpłynąć na życie pojedynczego człowieka i części świata.

Serwisy zakupów grupowych, jak wynika z badań przeprowadzonych przez PBI, zdobyły w Polsce 3,2 mln użytkowników. Powoli przestajemy się dziwić, gdy w internecie, praktycznie wszędzie, widzimy reklamę jednego z nich.

Oczywiście wraz z wzrostem zainteresowania tym rynkiem powstają nowe serwisy oferujące ofertę zbliżoną do obecnych liderów. Niektóre z nich skupiają się na określonych produktach, oferując np. tylko odzież znanych marek. Czytaj dalej

[Infografika] 10 statystyk na temat gier na Facebooku

Ciężko ignorować ciągły rozwój facebookowych gier. Niezależnie od tego czy uwielbiasz gry na Facebooku czy je nienawidzisz, stają się one szybko integralną częścią doznań użytkowników wynikających z działania w serwisie. Gry społecznościowe oparte o wirtualne rynki dóbr wygenerowały w 2010 roku 7,3 mld dolarów (jest to około 12% całego przemysłu opartego o gry).

Więc co social commerce może nauczyć się od sukcesu gier społecznościowych. Gry na Facebooku posiadają istotne zachęty, nagrody i wyzwania, które sprawiają, że użytkownicy chcą spędzać przy nich swój czas. Social commerce aby znaleźć swoje CityVille i przejść ze zwykłego logowania na Facebooka i dokonania zakupu, do prawdziwej szansy na sukces społecznościowy, konieczne będzie musiało sprawić, że cały proces zakupu będzie zabawny i będzie opłacał się użytkownikowi w sposób w jaki gry opłacają się graczom.

Poniżej umieszczam grafikę, która pokazuje 10 najważniejszych statystyk dotyczących gier na Facebooku. Czytaj dalej