Menu / szukaj

Zwiększenie sprzedaży dzięki doradztwu marketingowemu

Czy kiedykolwiek po przeczytaniu reklamy w gazecie, usłyszeniu jej w radiu lub obejrzeniu w telewizji, wstałeś i ruszyłeś do sklepu, aby kupić reklamowany produkt?

Albo, czy po przeczytaniu artykułu w internecie lub opinii, jaka pojawiła się na jednym z serwisów społecznościowych, zdecydowałeś się na natychmiastowy zakup usługi o której była tam mowa?

Prawdopodobnie nie. Dlaczego więc pragniesz, aby Twoje działania marketingowe odniosły natychmiastowy skutek?

Odpowiedź jest prosta: Ponieważ  chcesz odnieść sukces, zdobyć bądź utrzymać klientów, a przy okazji rozwijać firmę 🙂 Czytaj dalej

Jak prowadzić bloga firmowego?

Duża część firm zdaje sobie sprawę z tego, że powinny komunikować się z swoimi klientami i robi naprawdę dużo, aby ta komunikacja przebiegała sprawnie i osoby biorące w niej udział były z niej zadowolone.

Jedną z możliwości, jakie oferuje internet, a którą możesz użyć, aby lepiej komunikować się z klientami jest prowadzenie bloga firmowego opartego o wcześniej przygotowaną strategię blogowania.

Zamiast jednak namawiać cię do tego, dlaczego warto prowadzić bloga, postaram się zrobić coś przeciwnego. Spróbuję cię zniechęcić 😉

Zrobię to, ponieważ bardzo często firmy tworzą własne blogi firmowe zupełnie nie zdając sobie sprawy z tego, jak zamierzają ich używać. Prowadzi to czasami do kuriozalnych sytuacji, w których blog zamiast pomagać, szkodzi firmie, która go uruchomiła. Czytaj dalej

Skuteczny plan marketingowy

Plan marketingowy nie jest nienaruszalnym głazem. Aby odnosić sukcesy w marketingu konieczne jest dostosowanie działań marketingowych do sytuacji panującej na rynku.

Przykładem błędnego działania jest sztywne trzymanie się wcześniej przygotowanego planu marketingowego niebiorącego pod uwagę wystąpienia kryzysu na rynku.

Opinie o kryzysie finansowym i tego jak powinny się zachowywać w trakcie jego ewentualnej eskalacji firmy, są różne, jednak nie ulega wątpliwości, że sytuacja się zmienia i konieczna jest reakcja. Czytaj dalej

Świadome tworzenie marki

Codziennie tworzy się setki nowych marek. Tylko niektóre z nich mają szansę na sukces rynkowy i tylko niektórym się to udaje. Tworzenie marki, która będziesz mogła skutecznie konkurować o zainteresowanie klientów nie jest łatwe. Nie jest również niemożliwe.

Możesz tworzyć rozpoznawalną markę, która pozwoli ci na objęcie wpływem jej działania znaczną część rynku docelowego.

Jestem zdania, że każda nowa firma i każdy nowy produkt jest nową marką. Czasami jej właściciel nie zdaje sobie z tego sprawy, a czasami doskonale wie, że jego nowy produkt to marka, którą należy odpowiednio promować. Dzięki temu jest w stanie stworzyć jej wyraźną koncepcję oraz uwypuklać wyjątkowe cechy, skupiając się na najważniejszych z nich. Czytaj dalej

Zawęź komunikację marketingową, aby lepiej dotrzeć z nią do potencjalnych klientów

Ostatnio odwiedziłem małą kawiarnię w centrum i zauważyłem że stała przed nią duża tablica.  Na tej tablicy było napisane menu oraz kilka informacji o promocjach jakie dostępne w kawiarni. Właściciele chcieli informować potencjalnych klientów o tym czego mogą się dokładnie spodziewać. Na pierwszy rzut oka wydaje się to całkiem logiczne.

Jednak kiedy już wszedłem do kawiarni i próbowałem sobie przypomnieć co było tam napisane, przed oczami miałem tylko dwie pierwsze linijki tekstu. Reszta była rozmyta. Czytaj dalej

Twarda rzeczywistość działania w mediach społecznosciowych

Jestem optymistycznie nastawiony do możliwości mediów społecznościowych.

Jednak jak każda osoba, która obserwuje je od dawna i korzysta z ich możliwości do promocji produktów i usług swoich klientów, dostrzegam również pewne trudności, jak powiedzieliby niektórzy wyzwania, które stają prędzej czy później przed każdą z osób, które będą chciały „na poważnie” zająć się mediami społecznościowymi. Czytaj dalej

Opatentuj to i wyróżnij się wśród marketingowej konkurencji

Korzyści z posiadania produktu, który nie może być wytworzony przez konkurentów są ogromne. Jesteś w stanie dyktować ceny, a klienci nie mają wyboru i muszą kupować u Ciebie.

Niestety, droga do opatentowania czegokolwiek w naszym kraju, a podejrzewam, że w innych nie jest inaczej, jest bardzo długa. Dosyć powiedzieć, że gdyby twórca koła chciał je opatentować, to do dzisiaj wszędzie chodzilibyśmy na piechotę. Czytaj dalej

Nieruchomości w internecie czyli serwis internetowy dla dewelopera i jego inwestycji – cz.1

Dobra strona internetowa w przypadku dewelopera mającego za cel zdobycie klientów to zdecydowanie za mało. Konieczna jest doskonała strona internetowa.

Klienci będą zadłużać się na dużą część swojego życia albo wydadzą ogromną część swoich pieniędzy. Jeśli deweloper nie przekona ich do tego aby skorzystali z jego oferty przez to że jego strona internetowa nie będzie oferowała odpowiedniej gamy doświadczeń, to znajdą inną ofertę, innego dewelopera, który lepiej potrafił zadbać o obecność swojej inwestycji w internecie. Czytaj dalej

New Business Cafe: StudentsWatch – społeczność badaczy

Tym razem w cyklu New Business Cafe miałem okazję zadać kilka pytań założycielowi serwisu StudentsWatch.pl, Przemysławowi Wesołowskiemu.

Celem StudentsWarch.pl jest realizacja wysokiej jakości badań marketingowych przy jednoczesnym budowaniu wokół tej inicjatywy aktywnej społeczności.

Zapraszam do czytania. Czytaj dalej