Menu / szukaj

Video referencje klientów – filmowanie wypowiedzi zadowolonych klientów

Styl reklamowy, bazujący na przerywaniu rozrywki widzów lub doświadczeniu w pozyskiwaniu informacji, jest wciąż z nami – ale większość marketerów w obecnych czasach przyznaje, że jest on niestabilny na swoich podstawach (może z powodu wszystkich tych Martini). Rzeczywistość jest taka, że ludzie są zmęczeni byciem ukierunkowywanym przez reklamy, dlatego są oni skłonni podjąć wymijające działania.

Natrętna natura reklam to tylko część problemu. Większym jest fakt, że reklamy, bez względu na to, czy są to drukowane reklamy B2B dla kolistych chipsów, czy reklamy telewizyjne samochodów, po prostu nie wywołują zaufania. Wiemy, że starają się nam coś sprzedać, więc zwiększają naszą ostrożność. Czytaj dalej

Networking – czyli strategia pozyskiwania wartościowych kontaktów

Czy wiesz, jak ważne są odpowiednie kontakty, które nawiązujesz przez całe życie? Od piaskownicy poznajemy i wchodzimy w interakcje z różnymi ludźmi. Na następnych etapach naszego życia ich pomoc może okazać się niezbędna przy realizacji naszych planów i odwrotnie – ludzi ci mogą potrzebować naszej pomocy i wsparcia.

Zgodnie z jedną z naukowych teorii od każdego człowieka na ziemi dzieli nas tylko 6 osób. To znaczy, że twój znajomy ma znajomego, który ma znajomego…, który np. zna królową brytyjską.

Również w biznesie ważne jest poznanie odpowiednich ludzi np. przyszłych inwestorów lub doradców. Aby udoskonalić zdobywanie i utrzymywanie nowych kontaktów, powstały serwisy społecznościowe: Profeo, GoldenLine czy LinkedIn. Czytaj dalej

Tworzenie strategii marketingowych jako powtarzający się cykl

Efektywna strategia marketingowa jest tym  co naprawdę odróżnia jedną firmę od drugiej. Nie twierdzę, że każde przedsiębiorstwo odnoszące sukces planuje i wprowadza lepszą strategię marketingową. W niektórych przypadkach strategia marketingowa po prostu jest, ponieważ rynek i produkt trafiają na siebie i naturalnie rozwijają się. Niemniej jednak, niewielkie firmy, które rozumieją siłę tworzenia głównej strategii marketingowej, przesiąkniętej i przepełnionej procesami taktycznymi, będą cieszyć się sukcesem.

Jednakże problem strategii marketingowej tkwi w tym, iż większość ludzi tak naprawdę nie wie co to jest, a jeśli wie, to zaniża jej efektywność poprzez postrzeganie jej jako coś w rodzaju rutynowego zdarzenia – przeprowadzaj planowane kontrole, decyduj o wszystkim w ciemno, raportuj w następnym roku. Czytaj dalej

Zintegrowana komunikacja marketingowa zapadająca w pamięć – schematy marketingowe kontra przełamywanie schematów marketingowych

Nawiązując do ogólnopolskiego Konkursu Twórców Reklamy, wielu – wypowiadających się podczas towarzyszących mu prelekcji i wykładów – ekspertów branżowych zwróciło uwagę na fakt, iż kampanie marketingowe powinny kształtować światopogląd konsumentów, wpisywać się w tworzenie kultury popularnej. Znalazło się sporo zwolenników poglądu, że reklama służyć ma „schwytaniu odbiorcy”, wpływać na jego świadomość, przy jednoczesnym zachowaniu pozorów, iż pozostaje on niezależnym, suwerennym decydentem.

Reklamowe slogany, marketingowe gadżety, obrazki czy przesłania kampanii marketingowych winny powracać w myślach konsumenta nie tylko wówczas, gdy udaje się on do sklepu czy też włącza komputer z zamiarem „wybrania się na zakupy”, ale również towarzyszyć mu w codziennym życiu, czyli – mówiąc kolokwialnie – „wejść w krew”. Czytaj dalej

Zintegrowana komunikacja marketingowa jest niezbędna, aby nowa, mała firma zdobyła klientów

Jeśli zamierzasz otworzyć firmę, musisz wiedzieć, od czego zacząć. Nie piszę tutaj o formalnym zarejestrowaniu działalności. To tak naprawdę urzędowa procedura, którą zawsze możesz załatwić. Jeżeli poważnie myślisz o własnym biznesie, rejestrację możesz odłożyć na koniec.

To czy Twoja firma odniesie sukces, zależy od klientów. A klienci zależą od skutecznej zintegrowanej komunikacji marketingowej. Jeśli będziesz ich mieć, przetrwasz pierwszy, najtrudniejszy okres i zaczniesz się rozwijać. Gorzej, gdy po założeniu działalności nie dostaniesz żadnego zlecenia albo nic nie sprzedasz przez pierwsze miesiące. Zero zysków, a stałe koszty (ZUS, biuro rachunkowe) musisz regulować.

W przypadku, gdy masz oszczędności, nie ma tragedii. Ale co jeśli wziąłeś kredyt? Liczyłeś na szybkie zdobycie klientów, lecz zderzyłeś się z brutalną rzeczywistością, w której kontrahentów jest mało albo wcale… Tak więc pierwsze, co tak naprawdę powinieneś zrobić, jeszcze przed zarejestrowaniem działalności, to zacząć szukać klientów.

Jak to zrobić? Czytaj dalej

Podstawy strategii e-mail marketingu – tworzenie listy e-maili

Jeśli chcesz by klienci zapisali się do Twojego newslettera a później stali się uczestnikami Twoich działań e-mail marketingowych – wystarczy ich o to poprosić.

Coraz więcej ludzi zdobywa informacje, których szukają w biegu (poprzez Blackberry, iPhone, netbooki i inne urządzenia do komunikacji mobilnej). Okresy skupienia i pamięci są krótkie; czas jest ograniczonym zapasem, a skrzynka odbiorcza klienta jest dobrym miejscem do utrzymywania kontaktu z nim. Niezbędna jest jest jednak odpowiednia strategia e-mail marketingowa w której określisz sposoby tworzenia listy e-maili.

To dlatego wysokiej jakości, bazująca na dobrowolnym zezwoleniu do dodania do niej, lista mailingowa jest sercem jakiejkolwiek udanej kampanii marketingowej online. Twoje treści i promocje są udane, jeśli docierają do ludzi, którzy troszczą się o Twój biznes lub sprawę. Gdy ktoś zapisuje się do Twojej listy mailingowej, informuje Cię, że chciałby wiedzieć więcej na temat Twojego biznesu, poświęca Ci cenne chwile swojego czasu i uwagę. To ogromnie wartościowe w dzisiejszym szaleńczym świecie, gdzie ludzie są bardziej wybiórczy w przypadku informacji, które chcą wykorzystać. Czytaj dalej

Umiejętności sprzedażowe, które pomagają w zdobywaniu klientów

Każdy przedsiębiorca wie, że zadowolony klient to dobry klient – taki, który do nas wróci i opowie swoim znajomym, jak dobrze został u nas obsłużony.

Klienci sami mówią, jeśli tylko ich o to zapytać, co cenią u sprzedawców. Ponadto nabywcy sami rekomendują działania, jakie sprzedawcy powinni wykonywać, aby klienci chcieli od nich cokolwiek kupić. Poniżej przedstawiam kilka umiejętności sprzedażowych, które pozwolą Ci zdobywać klientów.

Proaktywność.

Klienci często wspominają o proaktywnym podejściu. Dotyczy ono każdego etapu w kontakcie firmy z klientem – od jego początkowej obsługi do dokonania zapłaty.

Trudne sytuacje dają możliwość pokazania klientowi, że otrzymają to, co obiecałeś im na początku. Budowanie zaufania jest o wiele łatwiejsze, gdy szybko rozwiązuje się problemy niż nawet wtedy, gdy nie ma kłopotów. Zaufania nie buduje się tylko odpowiednim podejściem do pojawiających się problemów, ale także wyjaśnianiem wątpliwości klienta. Każdy nabywca chce się czuć, jakby był najważniejszą osobą na Twojej liście kontrahentów. Czytaj dalej