Menu / szukaj

Video: Zmiany w marketingu wywołane mediami społecznościowymi

Firmy, marketingowcy i agencje reklamowe stoją dzisiaj przed wielką zmianą w marketingowej rzeczywistości oraz wzrostem nieudanych prób kontaktu z klientami. Nowe wyzwania, które stoją przed nimi i przed nami w czasach znacznego wzrostu znaczenia mediów społecznościowych wymagają nowego, efektywnego podejścia.

Konieczne jest odnalezienie nowych dróg kontaktu z ludźmi i zainteresowania ich: produktami, reklamami i markami.
Czytaj dalej

Jak nie popsuć relacji z klientami i doprowadzić do kolejnej sprzedaży?

Wszyscy od czasu do czasu psujemy nasze relacje z klientami. Tak samo wszyscy popełniamy błędy. I w pierwszym i w drugim przypadku warto wiedzieć wcześniej, co może nam zaszkodzić i jak tego uniknąć. Najlepiej zrobić to poprzez dowiedzenie się od innych osób jakie błędy popełnili abyśmy sami nie popełniali takich samych.

Jest to o wiele tańszy sposób niż uczenie się na własnych błędach, co jeszcze dodatkowo poza wymiernymi stratami pieniężnymi przynosi nam również bolesne doświadczenia.

Moja lista top 10 sposobów na popsucie relacji z klientami w odwrotnej kolejności: Czytaj dalej

Strategia YouTube marketingu – jak przygotować wirusowe video?

Jeśli chcesz stworzyć krótki film, o którym po umieszczeniu w serwisie YouTube wszyscy będą mówić, warto abyś zapoznał się z tym, co przedstawiam poniżej. Znacznie ułatwi Ci to pracę i pozwoli zwiększyć szanse na sukces, który nigdy nie jest rzeczą pewną, gdy w grę wchodzi zastosowanie marketingu wirusowego.

Pamiętaj, że do przygotowania filmu w zupełności wystarczy sprzęt, jaki posiadasz obecnie, nie musi być to nowa, specjalnie kupiona w tym celu kamera. W Twoim przypadku lepsza może się okazać np. kamera w telefonie.

Gdy nagrasz film skopiuj go na dysk komputera.

Możesz teraz natychmiast umieścić film na YouTube lub użyć specjalnych programów, aby dodać napisy lub efekty specjalne. Pamiętaj jednak, że mniej znaczy więcej, gdy w grę wchodzą właśnie efekty specjalne na YouTube. Dlatego nie przesadzaj z ich umieszczaniem.

Zastanów się nad użyciem więcej niż jednej kamery, aby później na podstawie zebranego materiału przygotować ostateczną wersję filmu. Czytaj dalej

Dlaczego samodzielnie powinieneś wprowadzać dane klientów do systemu CRM

Wraz z rozwojem biznesu, rozpoczyna się delegowanie bądź zlecanie „administracyjnych” zadań. Jednym z takich zadań jest często wprowadzanie danych kontaktowych z wizytówek do sytemu CRM. Zadanie zwykle zlecane młodszej załodze, a w dzisiejszych czasach wirtualnemu asystentowi lub praktykantowi.

Jako osoba prowadząca firmę muszę zlecać tyle czynności administracyjnych ile to tylko możliwe, aby zachować czas na skoncentrowanie się na marketingu, sprzedaży, pracy z klientem. Jednak wprowadzanie danych kontaktowych jest jednym zajęciem, które wykonuje osobiście.

Czytaj dalej

Strategia marketingowa – fundament działań marketingowych – jak przygotować kluczowe przesłanie strategii marketingowej?

W strategii marketingowej ważna jest kreatywność. Jeśli Twoje materiały marketingowe są tak samo nudne jak materiały marketingowe konkurencji, nie licz na to, że klienci będą kupować u Ciebie. Silny, zapamiętywany marketing, który jest tworzony w sposób kreatywny, postawi Cię na szczycie i zmusi klientów do tego, aby zacząć czytać Twoje materiały.

Jednak zbyt dużo marketingowców przechodzi zbyt szybko do kreatywnych działań. Nie ma co ich za to winić – to dobra zabawa.

Pamiętaj jednak, że na początek warto sprawdzić fundamenty działań marketingowych. Fundamentem każdego działania marketingowego jest strategia marketingowa. Czy rozumiesz potencjalnych klientów i dlaczego właśnie oni chcą Twoich produktów lub usług? Czy wiesz, jakie jest twoje kluczowe przesłanie? Czytaj dalej

Najlepsza w historii kampania marketingowa

Jakiś czas temu niezwykłe wydarzenie oszołomiło świat marketingu podczas Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes. Na pokazie pojedyncza marketingowa kampania zgarnęła nagrodę Grand Prix jednocześnie w trzech  kategoriach – direct, cyber and PR – coś co nie miało nigdy wcześniej miejsca w ponad pięćdziesięcioletniej historii pokazu. Przeciwnie do tego, co moglibyście oczekiwać, jednogłośnym zwycięzcą tej bezprecedensowej wygranej nie była firma z budżetem reklamowym rzędu milionów, ale mały zarząd Tourism promujący mało znaną wyspę rafy Great Barrier.

Zwycięska kampania marketingowa to „Best job in the world” i była zasadniczo dużą wyszukiwarką online idealnego pracownika, prowadzoną poprzez media społecznościowe, na stanowisko nowego „stróża” wyspy Hamilton w Queensland, w Australii. Stworzona na relatywnie nędznym budżecie marketingowym w wysokości jedynie 1,7 miliona dolarów i zależna od przypadkowego PR oraz przekazu ustnego kampania osiągnęła oszałamiające wyniki, wliczając w to przeszło 34,000 zapisów video od kandydatów z 200 krajów i 7 milionów odwiedzających stronę, którzy wygenerowali blisko 500,000 głosów. Czytaj dalej

Przykładowa strategia direct marketingowa

Wszyscy słyszeliśmy wielorakie wersje zwrotu „aby klient kupił wymagane jest 6 kontaktów z nim”. Ile jest w tym prawdy i ja jak przekłada się ona na strategię direct marketingową?

Z mojego doświadczenia jest ono bardzo prawdziwe.

Z drugiej strony także bardzo zwodnicze.

To stwierdzenie wywołuje fałszywe wrażenie, że wszystko, co musisz uczynić aby zdobyć klienta to komunikować się z nim 6 razy.

Jeśli jednak otrzymałbyś od kogoś tę samą ulotkę reklamową 6 razy, czy byłbyś bardziej skłonny dokonać zakupu? Lub jeśli spotkałbyś tę samą osobę w trakcie networking’u 6 razy, i wasza konwersacja nigdy nie wyszłaby poza to co ona robi to czy byłbyś skłony współpracować z taką osobą? Czytaj dalej

Różnice między marketingiem, promocją i reklamą

Do przygotowania poniższego wpisu skłoniło mnie często występujący brak rozróżnienia między marketingiem, promocją i reklamą. Niestety dla bardzo wielu przedsiębiorców są to pojęcia oznaczające to samo. A tak nie jest. Każde z nich oznacza, coś innego. Warto znać różnicę. Ta wiedza przyda się szczególnie podczas przygotowania biznesplanu dla własnego przedsiębiorstwa.

Czym jest marketing? Czytaj dalej

Rewolucja w marketingu społecznościowym

To niesamowite jak szybko rozwija się świat mediów społecznościowych a wraz z nim świat marketingu społecznościowego. Wiele statystyk które były pokazane w klasycznym Social Media video znacznie zmieniły się wraz z upływem czasu.

Nadeszła, więc chwila, w której musiała ukazać się odświeżona produkcja Erika Qualmana, autora książki Socialnomics.
Czytaj dalej

Czy kiedyś skończysz rozwijać plan marketingowy?

Podzielę się z tobą sekretem, który znają najlepsi przedsiębiorcy. Tak naprawdę, nigdy nie skończysz rozwijać Twojej firmy. Nigdy nie skończyć tworzyć nowych planów marketingowych firmy.  Zawsze będziesz starał się dodać, zmienić, ulepszyć jej elementy. Nigdy nie poprzestaniesz, nawet, jeśli osiągniesz wszystkie wyznaczone wcześniej cele. Wyznaczysz nowe i zaczniesz do nich dążyć.

Czy to dobrze? Jak najbardziej tak. Gdybyś przestał się rozwijać, przestał regularnie tworzyć nowy plan marketingowy, szybko zorientowałbyś się że konkurencja którą wcześniej była daleko w tyle, nagle znalazła się obok Ciebie a nawet zaczęła Cię wyprzedzać. Czytaj dalej