Menu / szukaj

6 sposobów na dotarcie kluczowego przesłania do klientów w trakcie realizacji zintegrowanej strategii komunikacji marketingowej

Ile Twoich komunikatów marketingowych dociera do potencjalnych klientów?

Czy postępują zgodnie z twoimi instrukcjami? Czy myślą o twojej wiadomości – przynajmniej trochę? Czy przynajmniej czytają to do nich wysyłasz?

Duża ilość środków wydanych na realizację zintegrowanej strategii komunikacji marketingowej jest marnowana, ponieważ kluczowe przesłanie jest zbyt słabe. Komunikacja marketingowa jest terminem oznaczającym, co chcesz przekazać innym ludziom. Twoje kluczowe przesłanie oznajmia światu, co twój produkt, usługa lub firma może zrobić dla niego. Dlaczego jest to tak wspaniałe, że nie będą mogli bez tego żyć i absolutnie muszą to wybrać zamiast czegoś innego.

Poniższe sposoby pomogą Ci w zagwarantowaniu dotarcia twojego kluczowego przesłania do rynku docelowego w trakcie realizacji planu marketingowego.

1. Osobiście sprawdź kluczowe przesłanie za pomocą oczu i uszu.

Zrób to nawet w przypadku, gdy robiłeś to ostatnio. Pomyśl o tym, co wyrażasz i upewnij się, że jest to wiadomość, którą chciałbyś usłyszeć. Przeczytaj ją na głos, aby sprawdzić czy brzmi tak jak sobie tego życzysz.

2. Popatrz na metody, jakich używasz, aby przekazywać kluczowe przesłanie.

Skup się na korzyściach i na korzyściach z korzyści. Często dobra komunikacja gubi się w opisie produktu, jego dodatkach i funkcjach, jakie pełni. Oczyść i wyeliminuj wszystkie zakłócenia.

Użyj następującej taktyki: Przetestuj materiały promocyjne łącznie z broszurami i ulotkami. Podkreśl w nich słowa, które przekazują Twoje kluczowe przesłanie. Większość osób jest zszokowana, gdy widzą, że nie komunikują kluczowego przesłania zbyt dobrze. Czasami wręcz jest ono umieszczone, jako mała pojedyncza fraza pod logo, czy coś w tym stylu. Twoje kluczowe przesłanie musi stać się nieodłączną i widoczną częścią każdego dokumentu, jaki wytwarzasz. Nie musisz być zbyt subtelny!

3. Nie wysyłaj śmieci!

Odnosi się to zarówno do komunikatów marketingowych wysyłanych drogą internetową jak i „off-line”. Wysyłaj tylko i wyłącznie komunikaty, które zawierają w sobie użyteczne informacje dla Twoich obecnych i potencjalnych klientów.

4. Przetestuj przesłanie na żywych osobach.

Zyskaj pewność, że znaczy ono dla nich to samo, co dla Ciebie. Niech wyrażą je swoimi słowami. Czy przesłanie zwraca ich szczególną uwagę? Są nim zainteresowani? Potrzebują go? Pragną go? Staraj się, aby przeprowadzić ten proces zarówno z obecnymi klientami jak i potencjalnymi nabywcami Twoich produktów lub usług.

5. Przygotuj system, który umożliwi Ci uzyskanie wiedzy o tym czy twoje komunikaty dotarły do rynku docelowego.

Najprostszym sposobem, aby uzyskać tą informację jest sprawdzenie czy potencjalni klienci podejmują akcję przy twoim wezwaniu do akcji, ( jeśli nie kontaktują się z tobą oznacza to, że Twoje komunikaty nie docierają do nich). Ciągle testuj komunikaty marketingowe, aby stawały się one coraz doskonalsze.

6. Przygotuj kalendarz komunikacji z klientami.

Powinien zawierać różne narzędzia marketingowe, które zapewnią, że klienci będą otrzymywali wiadomości wystarczająco często, aby nie zapomnieli o Twoim istnieniu.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.

  • Loko

    „Nie wysyłaj śmieci! Odnosi się to zarówno do komunikatów marketingowych wysyłanych drogą internetową jak i „off-line”. Wysyłaj tylko i wyłącznie komunikaty, które zawierają w sobie użyteczne informacje dla Twoich obecnych i potencjalnych klientów.” – spece od Facebooka tej zasady nie stosują i męczą „fanów” bulszitami.