Menu / szukaj

4 sposoby kontroli realizacji zintegrowanej strategii komunikacji marketingowej w internecie

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, co w danej chwili porabia konsultant od marketingu internetowego Twojej firmy? Podczas gdy coraz więcej działań pozycjonowania stron internetowych przedsiębiorstw skłania się w kierunku przejrzystości, nadal zbyt wiele posiłkuje się stale „tajemnicą sukcesu”, gdy pyta się ich o to, co obecnie robią dla swojej strony internetowej.

Tuż nad „tajemniczymi sukcesorami” są ci, którzy są skłonni podzielić się swoimi zintegrowanymi strategiami komunikacji marketingowej w internecie jednak jedynie stosując żargon, terminologię branżową i brzęczące słowa. Sprzedadzą Ci liczbę słów kluczowych, które „ukierunkują”, liczbę linków, które stworzą i zagwarantują Ci wysokie miejsce w rankingach (chociaż niekoniecznie na wybrane słowo kluczowe). Zwykle, otrzymasz ogromną ilość słabej jakości odnośników do swojej strony. Możesz nawet mieć jakiś ruch. Niemniej jednak mało prawdopodobnym jest, że osiągniesz jakieś wyniki.

Oto kilka sposobów by na bieżąco kontrolować starania marketingu internetowego Twojego przedsiębiorstw:

  1. Śledzenie numerów telefonów – korzystaj z dedykowanego numeru telefonu dla swoich różnorodnych kampanii (strony internetowej, płatnej wyszukiwarki, list katalogowych). W ten sposób możesz ustalić, które działania przynoszą aktualnie rezultaty w postaci połączeń do Twojej kancelarii.
  2. Formularz internetowy – zamieść pole źródła w formularzach na swojej stronie. Będziesz musiał spróbować jak prezentuje się pytanie ze zwiększoną dokładnością. Powinieneś także wykorzystać analizy internetowe w swoich formularzach.
  3. Zadawanie pytań – chociaż nie jestem miłośnikiem tej metody, proste zadanie pytania swoim potencjalnym klientom w jaki sposób do Ciebie dotarli może dać Ci pewien wgląd w wydajność Twoich kampanii. Niestety odpowiedzi, które otrzymasz mogą mieścić się w granicach niejasności lub być wręcz złe.
  4. Analizy internetowe – jeśli używasz Internetu w działaniach marketingowych swojej firmy, aplikacja do analiz internetowych jest absolutną koniecznością. Pomoże Ci ona określić słowa kluczowe, dokonać optymalizacji pod kątem konwersji i śledzić zachowania gości na Twojej stronie.

Realizacja tych strategii może pomóc upewnić się, że uzyskujesz wyniki z zasobów finansowych, które zostały wydane na profesjonalną firmę od marketingu internetowego.

W końcu, żaden marketing nie jest wart kontynuacji, jeśli nie przynosi on dodatniego zwrotu z inwestycji. W celu ustalenia, czy otrzymujesz zwrot, musisz przeprowadzić kontrolę.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.