Menu / szukaj

10 wskazówek dla początkujących przedsiębiorców

Najlepsze firmy nigdy na początku nie kierują się zamiarem zbudowania wspaniałej marki. Koncentrują się na zbudowaniu wspaniałego – i przynoszącego zyski – produktu lub usługi i na organizacji, która będzie w stanie go utrzymać na rynku. – Scott Bedbury

1. Znajdź niszę – nie walcz przeciwko gigantom rynku, znajdź własne miejsce i właśnie z niego rozpocznij swój skuteczny marsz ku sukcesowi.
2. Zbierz potrzebne środki – nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o pieniądze, równie ważne, a nawet ważniejsze są informacje. Im więcej informacji, tym lepiej dla twojej firmy. Nawiąż współpracę z metorem, który podpowie Ci jak działać i jakich błędów unikać.
3. Wybierz nazwę dla firmy – wybierz nazwę, która będzie zarówno powiązana z działalnością jak i łatwa do zapamiętania.
4. Zaproś odpowiednich ludzi – dobrzy współpracownicy to jedna z podstaw firmy.
5. Zbuduj stronę w sieci – bez obecności w intrenecie nie licz na zainteresowanie klientów.
6. Rozpocznij działania marketingowe – przeznacz na nie odpowiednie środki, jeśli nikt nie dowie się o firmie, nie licz na napływ klientów.
7. Skup się na klientach – oni decydują o twoim zysku, obchodź się z nimi jak z delikatnym jajkiem, przy czym inwestuj czas tylko w perspektywicznych klientów.
8. Zdobądź partnerów – w przyszłości będziesz potrzebował wsparcia, warto mieć je zagwarantowane wcześniej.
9. Zatrudnij managera – jeśli Twoja firma zacznie przynosić duże zyski, zatrudnij managera, który będzie zajmował się bieżącymi sprawami, gdy ty skupisz się na ustalaniu dalszej strategii działania.
10. Wyjedź na wakacje – każdemu potrzebny jest odpoczynek, a tobie szczególnie. W końcu budujesz dzieło swojego życia. Warto trochę się zrelaksować i znowu wrócić do akcji.

marketingmanagerls

Łukasz Schab

Doradca Marketingowy, Interim Marketing Manager. Dołącz do mnie na Google+ lub na Facebooku.